پایان نامه:تاثیر شارژ خودروهای الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتورهای توزیع

عنوان کامل پایان نامه :تاثیر شارژ خودروهای الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتورهای توزیع

تکه هایی از این پایان نامه :

2-4 – انتقال توان از خودرو به شبکه توزیع و تامین ذخیره چرخان و تثبیت فرکانس شبکه

در سیستم قدرت همواره می‌بایست بین تولید انرژی الکتریکی و مصرف انرژی الکتریکی تعادل برقرار باشد. به این معنا که انرژی درخواست شده در شبکه لزوماً می‌بایست توسط نیروگاهها در شبکه قدرت تامین گردد. عدم وجود این تعادل منجر به افت فرکانس یا افزایش فرکانس در شبکه، و در نهایت خارج شدن نیروگاهها و مصرف کننده ها از شبکه می‌گردد.

“ذخیره چرخان[1]“واژه ای است که به تفاوت بین کل ظرفیت تولید بالقوه فعال سیستم قدرت و مجموع بار مصرفی و تلفات اطلاق می‌شود. ذخیره چرخان باید در سیستم موجود باشد تا در صورت از دست رفتن یک یا چند واحد تولید، افت شدید در فرکانس ایجاد نشود. به عبارت دیگر در صورت از دست رفتن یک واحد، باید ذخیره کافی در سایر واحد ها وجود داشته باشد تا در یک زمان مشخص کمبود را جبران نماید. ظرفیت ذخیره چرخان در شبکه بر اساس قواعد مخصوص به خود محاسبه و بکار گرفته می‌شود. البته روشن است که تامین ذخیره چرخان در شبکه تولید، هزینه مالی را به بهره بردار سیستم قدرت تحمیل می‌کند.

از طرف دیگر ارتباط بین باطری خودروهای الکتریکی می‌تواند یک طرفه یا دو طرفه باشد. در ارتباط یکطرفه باطری خودری الکتریکی صرفاً بمنظور تامین انرژی مورد نیاز خود به شبکه متصل می‌شود. در راستای تامین انرژی خودروها، مسائل و مشکلات زیادی می‌تواند برای شبکه توزیع و بهره‌بردار سیستم توزیع پیش آید که در رابطه با آن صحبت شد. علاوه  بر نوع ارتباط، نحوه کنترل جریان شارژ باطری نیز می‌تواند کنترل شده یا کنترل نشده باشد که به تفصیل مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

در ارتباط دو طرفه، جریان الکتریکی علاوه برامکان جاری شدن از شبکه توزیع به باطری خودرو، می تواند از طرف باطری خودرو به شبکه توزیع نیز جریان یابد. انرژی ذخیره شده در باطری ها با توجه به تعداد قابل توجه خودروهای الکتریکی می‌تواند با استفاده از کانورتور‌های جریان مستقیم به متناوب در شبکه مورد استفاده قرار گیرد.

[1]spinning  reserve

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد

می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته برق با فرمت ورد:تاثیر شارژ خودروهای الکتریکی ترکیبی بر ترانسفورماتورهای توزیع

Close Menu