پایان نامه برق درباره:شبيه ‏سازي سيستم ‏هاي ناوبری CVOR و DVOR در كانال‏هاي چند مسيری

عنوان کامل پایان نامه : بررسي عملكرد و شبيه‏ سازي سيستم‏ هاي ناوبری CVOR و DVOR در كانال‏هاي چند مسيری

تکه هایی از این پایان نامه :

مشخصات سايت زمینی VOR و اطراف آن

سايت VOR در مواجه با عوارض زمين بايد مشخصاتي داشته باشد كه چند نمونه از آن در ذیل ذكر شده است. زمين بايد صاف و آنتن موازي سطح زمين باشد، طوري كه ناهمواري قابل مشاهده‌اي، جلوي ديد آنتن را نگيرد. آنتن نبايد در شيب سربالايي قرار ‌گيرد. شيب زمين با گراديان ماكزيمم3/2% از فاصله 65 متر تا 250 متر می‌تواند قابل قبول باشد و نيز از 250 متر تا 400 متر گراديان از %4 نبايد تجاوز كند، ولي بعد از 400 متر با شيب ناهمواري %8 تقريبا می‌توان، به نتيجه قابل قبولي رسيد. اين فواصل بايد خالي از ناهمواري‌هاي نامنظم همانند دره‌هاي عميق، صخره‌هاي بيرون‌زده از زمين، درخت‌هاي جنگلي و غیره باشد. بطور کلی شعاع منطقه پاکسازی شده اطراف آنتن CVOR 470 متر و اطراف آنتن DVOR 150 متر می‌باشد.

کيفيت VOR با ناهمواري‌هاي بزرگ كنار آنتن سنجيده مي‌شود. ناهمواري‌هاي پهن و بزرگ روي زمين حتي در فاصله دور در گيرنده اختلال بوجود مي‌آورند. اختلال با نزديك شدن مانع بيشتر و بيشتر مي‌شود. بعلاوه تاثير فاصله موانع بستگي به فرستنده VOR دارد كه چقدر زاويه عمودي آنتن با مانع برخورد كند. تمام مناطق گياهي و ساختارهایی با فاصله كمتر از 305 متر (1000 پا) از آنتن بجز ساختمان‌هايي كه پايين‌تر از سطح ديد آنتن هستند، بايد حذف شود. چون اين مناطق باعث ايجاد فرایند سايه در تشعشع آنتن مي‌شود. بعد از 305 متر نبايد از زاويه بيشتر از 2/1 درجه عمودي برآمدگي خاصي باشد. برای جلوگیری از اختلال در گیرنده، فاصله منبع تغذيه و خطوط كنترلي تا آنتن بايد كمتر از 183 متر (600 پا) باشد. ساختارهاي چوبي تاثير كمتري نسبت به فلزي دارند و می‌توان از آنها چشم پوشي كرد. آشيانه‌هاي بزرگ هواپیما می‌توانند قابل ملاحظه باشند، چون باعث تداخل[1] مي‌شوند.

 

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد

می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته برق با فرمت ورد: بررسي عملكرد و شبيه ‏سازي سيستم ‏هاي ناوبری CVOR و DVOR در كانال‏ هاي چند مسيری

Close Menu