رئیس بنیاد شهید در واکنش به هک شدن این بنیاد: از بی تفاوتی هکرها تعجب کردم – ITIRAN


ایرنا- رئیس بنیاد شهید امروز (7 تیر) در واکنش به هک شدن این بنیاد در اوایل هفته جاری اعلام کرد که این سازمان اطلاعات و اسناد مهم و محرمانه‌ای که هکرها می‌خواستند و به همه چیز رسیده‌اند در اختیار ندارد. اطلاعات این صندوق مربوط به خدمات ارائه شده به خانواده شهدا بود.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی با ابراز تعجب از هک شدن این بنیاد گفت: از اینکه هکرها این بنیاد را برای هک انتخاب کردند تعجب کردم، زیرا اطلاعات حساسی نداریم. من از عدم علاقه هکرها تعجب می کنم زیرا سازمان های استراتژیک زیادی در کشور وجود دارد و سپس آنها یک سازمان خدماتی را برای هک انتخاب کردند.

قاضی زاده تاکید کرد: این هک تنها باعث اختلال در خدمات هوشمند خانواده شهدا شد و آنها به رویه ارائه خدمات به صورت کاغذی روی آوردند.

هفته گذشته یک گروه هکری به نام بختک اعلام کرد که «کلیه سیستم‌ها، داده‌ها و نسخه‌های پشتیبان ستاد مرکزی» بنیاد شهید را حذف کرده است.

سرانجام در سوم تیرماه، بنیاد شهید و امور ایثارگران طی اطلاعیه ای حمله هکری به سرورهای این سازمان را تایید کرد. دوباره در دسترس خواهد بود.

بنیاد شهید در بیانیه خود تاکید کرد: همزمان با جابجایی ساختمان مرکزی بنیاد شهید و تغییر زیرساخت های فناوری اطلاعات، سامانه های اینترنتی این بنیاد در چند روز اخیر در معرض حملات سایبری قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید