هوش مصنوعی چگونه بهره‌وری نیروی انسانی را تغییر می‌دهد؟ – آیتیرون


جدای از بحث و جدل پیرامون تهدیدات و خطرات هوش مصنوعی، این فناوری اکنون به عنوان یک نیروی دگرگون کننده شناخته شده است که می تواند صنایع را متحول کند و فرصت های بی سابقه ای را برای مشاغل ایجاد کند.

این بدان معناست که در رقابت شدید امروزی، رهبران سازمان‌ها و تصمیم‌گیران بخش‌های مختلف باید با درک و استفاده از قدرت هوش مصنوعی، بهره‌وری نیروی انسانی را افزایش داده و به موفقیت‌های بیشتر و پایدار در زمینه‌های خود دست یابند.

در واقع، با استفاده موثر و حساب شده از فناوری‌های هوش مصنوعی، کسب‌وکارها می‌توانند فرآیندها و عملیات را سریع‌تر اجرا کنند، گردش‌های کاری را بهینه کنند و جان تازه‌ای به رگ‌های نیروی کار خود بدهند.

در این مقاله سعی شده است نشان دهیم که چگونه مدیران کسب و کار می توانند از پتانسیل تحول آفرین هوش مصنوعی برای تغییر بهره وری نیروی کار خود استفاده کنند.

با استفاده از هوش مصنوعی و ChatGPT

ابزارهای هوش مصنوعی، مانند مدل‌های مولد هوش مصنوعی و ربات‌ها، مانند ChatGPT، پتانسیل تغییر بهره‌وری انسان را دارند. به عنوان مثال، نتایج نظرسنجی نشان داد که استفاده از هوش مصنوعی در زمینه تولید محتوا منجر به کاهش 40 درصدی زمان صرف شده برای نوشتن توضیحات محصول شده و به کارمندان اجازه می‌دهد تا روی کارهای استراتژیک و مهم‌تر تمرکز کنند.

همچنین، بررسی‌ها نشان می‌دهد که کسب‌وکارهایی که از ابزارهایی مانند ChatGPT استفاده می‌کنند، 30 درصد کاهش در زمان پاسخ‌دهی مشتری را تجربه کرده‌اند که منجر به افزایش رضایت مشتری می‌شود.

کارهای تکراری را خودکار کنید

یکی از مهمترین مزیت های هوش مصنوعی قابلیت خودکارسازی کارهای تکراری و وقت گیر روزانه است. با واگذاری چنین وظایفی به سیستم های هوش مصنوعی، کارمندان می توانند روی کارهای ارزشمندتری تمرکز کنند.

نتایج تحقیقات انجام شده توسط موسسه گارتنر نشان می دهد که شرکت ها می توانند با واگذاری چنین وظایفی به ابزارهای هوش مصنوعی، افزایش 25 درصدی کارایی را در عملیات خود تجربه کنند. علاوه بر این، استفاده از هوش مصنوعی برای انجام کارهای تکراری می تواند منجر به کاهش 70 درصدی هزینه های مربوط به انجام این وظایف شود.

تحلیل هوشمند اطلاعات

داده ها نقش مهمی در شرکت ها دارند، اما استخراج اطلاعات معنادار از این حجم از داده ها کار دشواری است. خوشبختانه، هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی می تواند به انسان در این زمینه کمک کند زیرا آنها داده ها را تجزیه و تحلیل می کنند، الگوهای ارزشمند را شناسایی می کنند و راه حل های دقیق ارائه می دهند.

به عنوان مثال، پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند داده‌های مشتری را برای شناسایی روندها، علایق، الگوهای خرید و غیره پردازش کنند و به کسب‌وکارها اجازه دهند تا بر اساس آن داده‌ها به مشتریان پیشنهاد دهند.

گزارش اخیر مک کینزی می گوید که تجزیه و تحلیل داده ها با فناوری هوش مصنوعی می تواند به افزایش 40 درصدی بهره وری کمک کند. علاوه بر این، نتایج نظرسنجی مرکز مشاوره Forrester نشان می‌دهد که سازمان‌هایی که از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده می‌کنند، ۱۵ درصد کاهش زمان تصمیم‌گیری را تجربه می‌کنند که به آنها کمک می‌کند به تغییرات بازار پاسخ دهند و تصمیم‌گیری سریع‌تر بگیرند. از رقبای خود پیشی بگیرید. .

افزایش قدرت تصمیم گیری

هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که با ارائه بینش‌های مبتنی بر داده، قدرت تصمیم‌گیری را در انسان بهبود بخشد. مدیران کسب‌وکار می‌توانند از مدل‌های تحلیلی پیش‌بینی‌کننده استفاده کنند که از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی روند بازار، بهینه‌سازی مدیریت موجودی و بهبود کارایی زنجیره تأمین استفاده می‌کنند.

در واقع، با افزودن هوش مصنوعی به فرآیندهای تصمیم گیری خود، سازمان ها می توانند خطرات را تا حد زیادی کاهش دهند، انتخاب های آگاهانه تری داشته باشند و به نتایج تجاری بهتری دست یابند.

در همین راستا، نتایج یک نظرسنجی نشان داد که 82 درصد از افرادی که از هوش مصنوعی در این زمینه استفاده می کنند، نتایج مثبتی از این پذیرش گزارش کرده اند. همچنین، مطالعه دیگری نشان داد که هوش مصنوعی می‌تواند دقت تصمیم‌گیری را تا ۷۵ درصد بهبود بخشد و در نتیجه سودآوری بیشتری را به همراه داشته باشد.

همکاری کارکنان را افزایش دهید

یکی دیگر از مزایای هوش مصنوعی، تسهیل همکاری بین کارکنان و تبادل دانش بین آنها است. به عنوان مثال، دستیاران مجازی می توانند جلسات را برنامه ریزی کنند، مکالمات را ضبط کنند و در نتیجه کار تیمی و بهره وری را افزایش دهند.

تحقیقات Salesforce نشان می دهد که 72 درصد از تیم های فروش موفق از هوش مصنوعی برای مدیریت کار خود استفاده می کنند و این فناوری به فروشندگان اجازه می دهد تا روی فرصت های با ارزش بالا تمرکز کنند.

علاوه بر این، مرکز تحقیقات مک کینزی همچنین با یک نظرسنجی اعلام کرد که شرکت‌هایی که از ابزارهای همکاری مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کنند شاهد بهبود 30 تا 40 درصدی در بهره‌وری کارکنان خود بوده‌اند.

آموزش و پرورش مهارت های فردی

هوش مصنوعی می تواند کارکنان را توانمند کند و مهارت های آنها را بهبود بخشد و در نتیجه به افزایش بهره وری کمک کند.

پلتفرم‌های آموزشی تطبیقی ​​که توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی هدایت می‌شوند، می‌توانند محتوای آموزشی متناسب با نیازهای فردی، سبک‌های یادگیری و پیشرفت هر کارمند را ارائه دهند. روش ذکر شده تضمین می کند که کارکنان دانش هدفمند و مهارت های موثری را کسب می کنند که بهره وری و عملکرد کلی سازمان را بهبود می بخشد.

مطالعات مرکز داده Towards نشان می دهد که تجربیات یادگیری با استفاده از هوش مصنوعی می تواند تا 30 درصد بیشتر در افزایش دانش و حفظ اطلاعات موثر باشد. یک مطالعه لینکدین همچنین نشان داد که 94٪ از کارمندان مدت طولانی تری در شرکتی می مانند که روی پیشرفت حرفه ای آنها سرمایه گذاری می کند.

به طور خلاصه، قدرت هوش مصنوعی در تغییر بهره‌وری نیروی انسانی در سازمان‌ها غیرقابل انکار است و مدیران کسب‌وکار با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی می‌توانند از شر کارهای تکراری خلاص شوند، از تحلیل هوشمند داده‌ها استفاده کنند و تصمیمات درستی بگیرند. ، تعاملات بین کارکنان و تجربیات یادگیری را با توجه به شرایط هر فرد شخصی کنید.

این قابلیت‌ها سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا فرآیندها و عملیات را بهینه کنند، نوآوری را هدایت کنند و مزیت رقابتی را در عصر دیجیتال امروزی به دست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید