افزایش هزینه های امنیتی مارک زاکربرگ پس از کاهش انبوه متا – ITIRAN


متا، شرکت مادر فیسبوک، اعلام کرد که 4 میلیون دلار به مخارج امنیتی مارک زاکربرگ، مدیرعامل، اضافه کرده است و مجموع آن را به 14 میلیون دلار می رساند.

بر اساس اسناد به دست آمده از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، هزینه های امنیتی زاکربرگ از 10 میلیون دلار که از سال 2018 ثابت بوده به 14 میلیون دلار افزایش یافته است.

به گفته متا، این افزایش هزینه در شرایط فعلی ضروری و مناسب بود. این شرکت مدعی شد که چنین تصمیمی به دلیل تهدیدات امنیتی احتمالی به دلیل سمت وی ​​به عنوان مدیر، موسس و رئیس شرکت اتخاذ شده است.

این 14 میلیون دلار سالانه صرف هزینه نگهبانان شخصی، خرید تجهیزات، آب و برق، مسکن و سایر هزینه های مربوط به امنیت زاکربرگ می شود.

در حالی که این عدد به خودی خود عدد قابل توجهی است، اما از آنجایی که این اسناد شامل اطلاعات کلیه اقدامات امنیتی نمی شود، مطمئنا هزینه بیشتری برای امنیت مدیر عامل متا خواهد داشت.

به طور کلی، اکثر شرکت های فناوری پول زیادی را صرف تامین امنیت مدیران عامل خود و سایر مدیران ارشد و مدیران می کنند. اما آنچه که به امنیت زاکربرگ اختصاص داده می شود در مقایسه با سایر مدیران فناوری بسیار متفاوت است.

گفته می شود افزایش هزینه های متا در این زمینه هیچ ارتباطی با اقدام اخیر این شرکت برای اخراج بیش از 11000 کارمند ندارد. تصمیمی که زاکربرگ مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

اتفاقا این اسناد نشان می دهد که حقوق زاکربرگ به عنوان موسس این شرکت تنها یک دلار در ماه است. اما سهام او در این شرکت قسمت اصلی درآمد او را تشکیل می دهد.

زاکربرگ آنطور که بلومبرگ منتشر کرده است دیگر در بین 10 ثروتمند برتر جهان نیست، اما دارایی خالص 64.2 میلیارد دلاری او را در رده هجدهم ثروتمندترین افراد جهان قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید