ایلان ماسک: اسپیس ایکس از زمین در برابر سقوط ایستگاه فضایی بین المللی محافظت می کند – ITIRAN


ایلان ماسک در واکنش به اظهارات دیمیتری راگوزین، مدیر آژانس فضایی روسیه که درباره احتمال سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی در صورت تحریم‌های آمریکا علیه روسیه هشدار داده بود، گفت که اسپیس ایکس از زمین در برابر سقوط اینترنشنال محافظت می‌کند. ایستگاه فضایی. انجام داد.

اگر با ما کار کنید، چه کسی ایستگاه فضایی بین المللی را از یک مدار کنترل نشده و برخورد با ایالات متحده یا اروپا نجات خواهد داد؟

در پاسخ به این توییت، ایلان ماسک به زودی لوگوی شرکت SpaceX را منتشر کرد و این شرکت فضایی را ناجی زمین و ایستگاه فضایی بین‌المللی از سقوط توصیف کرد.

دور جدید تحریم های آمریکا علیه روسیه در واکنش به حمله این کشور به اوکراین که از صبح روز پنجشنبه آغاز شد، با واکنش کرملین مواجه شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت که تحریم های شدیدتری علیه روسیه اعمال خواهد شد و این کشور صنعت فضایی از جمله برنامه فضایی آن را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

راگوزین در مجموعه ای از توئیت ها مدعی شد که تحریم ها می تواند عواقب جدی تری برای ایستگاه فضایی بین المللی داشته باشد و همکاری بین المللی با این ایستگاه را تضعیف کند.

در یکی از توییت های وی آمده است: همچنین ممکن است یک سازه 500 تنی به چین و هند ریخته شود. آیا می خواهید این دو کشور را با چنین چشم اندازی تهدید کنید؟ ایستگاه فضایی بین المللی بالاتر از روسیه نیست، بنابراین شما تمام خطرات و تهدیدها را دارید. آیا برای این تهدیدها آماده اید؟

اما همانطور که ایلان ماسک در توییتر خود نوشت، به نظر می رسد که اسپیس ایکس در صورت سقوط احتمالی ایستگاه فضایی بین المللی و خارج شدن آن از ریل نقش داشته باشد تا زمین را از این سازه عظیم تهدید نکند.

با این حال، ناسا در بیانیه ای اعلام کرد که به همکاری با روسکوسموس و دیگر شرکای بین المللی خود در کانادا، اروپا و ژاپن برای حفظ موقعیت و ادامه عملیات ایستگاه فضایی بین المللی ادامه خواهد داد.

ایلان ماسک، علاوه بر انتشار تصویر لوگوی اسپیس ایکس، اخیراً در پاسخ به گزارش‌هایی مبنی بر حمله روسیه به زیرساخت‌های مخابراتی و اختلال در ارتباطات اینترنتی مردم اوکراین، اعلام کرد که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید