آشنایی با استفاده از رک های مختلف شبکه – ITIRAN


شرکت های متوسط ​​و بزرگ، به ویژه مراکز داده و مراکز داده، برای ایجاد یک محیط امن و منظم، باید قطعات سخت افزاری را از سرورها گرفته تا سوئیچ ها، روترها، پچ پنل ها، کابل های شبکه و سایر تجهیزات را در یک رک قرار دهند. در تجهیزات شبکه به این رک ها «رک» گفته می شود و بر اساس استانداردهای سخت افزاری خاص شبکه و سرور ساخته می شوند. با توجه به کاربرد آنها سه نوع رک شبکه وجود دارد صاف ایستادن، نوار دیواری و توصیه خارج از هستند برای اینکه بتوانید مناسب ترین نوار را با توجه به نوع تجهیزات خود انتخاب کنید، آشنایی با ساختار آنها بسیار مهم است. بنابراین، در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد استفاده از قفسه های شبکه بدانید، از قفسه های دیواری، قفسه های ایستاده گرفته تا قفسه های فضای باز را خواهید یافت.

کاربرد نوار ایستاده

یکی از پرکاربردترین مدل های رک شبکه مورد استفاده در مراکز داده، مخابرات و مراکز داده، رک ایستاده روی زمین می باشد.

صاف ایستادن
صاف ایستادن

قفسه های شبکه دارای ارتفاع های مختلفی هستند که با تعداد واحدهای U تعیین می شود. اندازه یونیت استاندارد و مطابق با 4.4 سانتی متر است. در بازار به طور عمده قفسه های ایستاده از 12 U تا 48 U، با عمق 60، 80 و 100 سانتی متر و وزن 450 تا 500 کیلوگرم وجود دارد. اندازه های رایج قفسه های ایستاده که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از 24 U، 30 U، 36 U، 42 U و 45 U. تخت ایستاده کبیر صنعت U12 تا U42 را پوشش می دهد که از طریق سایت کبیر صنعت قابل مشاهده است.

قفسه ایستاده برای کف طراحی شده است. این مدل برای افرادی که فضای کافی یا اتاق سرور دارند بسیار مناسب است. قفسه ایستاده دارای ظرفیت وزن و عمق نصب بالاتری نسبت به سایر قفسه ها می باشد. اصولاً این مدل رک شبکه دارای امکانات اضافی مانند متحرک سازی چرخ ها، تسطیح پایه ها، ضد لرزه بودن، قابلیت افزودن فن و … می باشد. یک قفسه ایستاده به کاربران این امکان را می‌دهد که کابل‌ها را در ارتفاع رک به سمت بالا و پایین حرکت دهند تا حرکتی نرم داشته باشند. معمولاً بدنه قفسه ایستاده آلومینیومی با درهای شیشه ای یا فلزی است که از 4 طرف قابل استفاده است.

با استفاده از دیوار

قفسه دیواری همانطور که از نامش پیداست برای اتصال به دیوار طراحی شده است. بزرگترین مزیت قفسه های دیواری این است که علاوه بر صرفه جویی در فضای کف، به دلیل وزن کم، می توان آن را به مکان هایی که مدل های دیگر قفسه ها را نمی توان قرار داد، متصل کرد.

به طور کلی قفسه دیواری برای وسایلی با ارتفاع کمتر از 80 سانتی متر و وزن کمتر از 130 کیلوگرم گزینه مناسبی است. با این حال، قفسه های دیواری محدودیت عمقی ندارند و تا عمق 91.44 سانتی متر را پشتیبانی می کنند. سایزهای متداول 6 U، 9 U، 12 U و 15 U متداول ترین پایه های دیواری هستند، بنابراین قیمت پایه دیواری بسته به اندازه متفاوت است.

قفسه های دیواری در مدل های یک نفره (Single Rack) و دوتایی (Double Rack) در بازار موجود می باشد. قفسه های تک قسمتی دارای یک در شیشه ای در جلو هستند که می توانید آن را به طور کامل باز کنید. مدل های دو قسمتی دارای یک درب اضافی در پشت قفسه هستند که می توانید از آن برای جابجایی وسایل به جلو و عقب استفاده کنید.

نوار دیواری
نوار دیواری

قفسه های شبکه دیواری معمولاً با روکش فولادی (گاهی با روکش های آلومینیومی) با کرکره های پودری ساخته می شوند. همچنین این مدل دارای پنجره هایی از ورق شفاف اکریلیک (پلکسی گلاس) است که به کاربران امکان می دهد بدون باز کردن درب، تجهیزات را بررسی کنند.

ضمیمه قفسه خارج از

قفسه فضای باز که به عنوان قفسه فضای باز نیز شناخته می شود، برای محافظت از تجهیزات شبکه واقع در فضاهای باز مانند خیابان ها، جاده ها و غیره استفاده می شود. این مدل رک مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش، ضد شوک و لرزش است که می تواند از تمامی وسایل الکترونیکی در محیط های سخت محافظت کند. کاربردهای رک در فضای باز به طور گسترده در ارتباطات راه دور، سیگنالینگ، حفاظت از تجهیزات الکتریکی، مخابرات و شبکه، کنترل ترافیک و برنامه های آزمایش و اندازه گیری شبکه استفاده می شود.

قفسه های خارجی در سازه های آلومینیومی تک جداره، دو جداره و مدولار یا فولاد گالوانیزه با پوشش پودری الکترواستاتیک ساخته می شوند و دارای ویژگی هایی مانند حفاظت IP، حفاظت EMC، تهویه خنک کننده، گرمایش، تهویه و … می باشند. اندازه های معمولی قفسه های فضای باز عبارتند از 6 U، 9 U، 12 U، 18 U، 25 U، 28 U، 36 U، و 42 U.

قفسه فضای باز با دستگاه های 19 اینچی سازگار است و شامل ورودی کابل در اندازه های مختلف، درب ضد سرقت، سقف شیبدار، ریل دیواری پانل و کیت نصب دکل های مخابراتی و سایر مکان ها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید