تحصیلات تکمیلی؛ بهترین راه برای اخذ اقامت کانادا – ITIRAN


در بین راه های متعدد و متنوع مهاجرت به کانادا مانند برنامه های تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری یا مهاجرت استانی، اگر فقط روش تحصیل را در نظر بگیریم، خود این روش به چند حالت تقسیم می شود. تحصیل در مقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس، دکترا یا حتی فوق لیسانس، دوره های فنی حرفه ای، دوره های تعاونی، انتخاب کالج یا دانشگاه برای تحصیل و…

در حال حاضر به عنوان بهترین راه مهاجرت به کانادا روش تحصیلی را بهترین روش معرفی می کنیم و در رویکرد فعلی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را بهترین گزینه می دانیم. قبل از اینکه به اصرار خود بر مدرک کارشناسی ارشد بپردازیم، ابتدا برخی از دلایل ترجیح روش مهاجرت دانشجویی را توضیح می دهیم.

دلیل ترجیح مهاجرت دانشجویی برای اقامت در کانادا

دلیل ترجیح مهاجرت دانشجویی برای اقامت در کانادا
دلیل ترجیح مهاجرت دانشجویی برای اقامت در کانادا

چرا پیشنهاد ما در کنار سایر روش‌های پرطرفدار و پرمخاطب مانند مهاجرت کاری، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی و مهاجرت دانشجویی است؟ در اینجا برخی از مهمترین آنها آورده شده است:

  • سهولت در دریافت و صدور ویزای تحصیلی: جدای از دلایل دیگر، می توان فرض کرد که بستگی به سیاست اقتصادی هر کشور و به طور دقیق تر، به پرداخت شهریه و سایر هزینه های دانشجو دارد.
  • سایر روش های رایج مهاجرت دشوارتر می شوند: یک روش بسیار متداول مانند ویزای کار، در واقع در سال های اخیر برای ایرانی ها سخت تر از اکثر مشاغل رایج از جمله در کانادا شده است. پیچیده شدن روند صدور ویزای کاری و اولویت بندی برخی مسائل سیاسی دو عامل کلیدی است. همچنین روش سرمایه گذاری به دلیل افزایش حداقلی سرمایه گذاری در اکثر کشورها از جمله کانادا و از سوی دیگر شکاف فزاینده بین ریال و دلار بسیار دشوارتر شده است.
  • بدهی بیشتر برای کار و اقامت: تحصیل در کانادا و اخذ مدرک از موسسات آموزشی کانادا یک امتیاز برای دولت کانادا، مراکز کاریابی و کارفرمایان است و از طرفی با وجود اعتبار بالای مدارک کانادایی، سطح علمی شما با تحصیلات شما افزایش می یابد. در سطحی دیگر .. بنابراین در آینده شغل بهتری خواهید داشت و در نتیجه یافتن محل اقامت دائم از طریق اشتغال آسانتر خواهد بود.
  • کسب تجربه و هموار کردن راه: در حین تحصیل در کانادا از تجربه جامعه کانادایی، آشنایی بیشتر با فرهنگ کانادا، مهارت های زبانی، ارتباط بهتر با مردم و جامعه، تجربه کاری در حین انجام پروژه های دانشجویی یا استخدام و ده ها تجربه مفید دیگر بهره مند خواهید شد. بنابراین، مسیر هموارتری در پیش است.

دلایل غلبه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مهاجرت دانشجویی

حال در این قسمت می خواهیم در مورد دلایل اولویت بندی آموزش عالی صحبت کنیم. در عین حال منکر این نیستیم که هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا در کنار تمام مزایایی که نسبت به سایر روش های مهاجرت دارد، نه تنها رایگان است، بلکه عموماً ارزان نیست. بنابراین با توجه به یکسری معیارها از جمله موضوع هزینه، دلایل زیر را می توان دروس اولویت دار برای مقطع کارشناسی ارشد نامید:

  • زمان آموزش کمتر: طول دوره کارشناسی ارشد کوتاه است (معمولا 2 سال). اما بسته به رشته تحصیلی، این دوره می تواند در مدت زمان کوتاه تری تا 1 سال تکمیل شود و یا اینکه دانشجو امتیاز بیشتری دریافت کند و در نتیجه دوره را زودتر به پایان برساند. یک سال تحصیل (به طور دقیق تر، حداقل 8 ماه تحصیل) در کانادا برای اخذ مجوز کار و ورود به پروسه یافتن اقامت دائم کافی است.
  • شهریه کم: 1-2 سال تحصیل یعنی نصف یا کمتر از نصف هزینه 4 سال تحصیل در مقطع لیسانس و در برخی موارد حتی دکترا! همچنین صرف نظر از مدت زمان تحصیل، هزینه کارشناسی ارشد کمتر از لیسانس است و از طرفی تفاوت چندانی با دکتری ندارد.
  • اخذ اقامت دائم: پس از اتمام این دوره می توانید پس از 18 ماه کار برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. بنابراین با اقامت 3 تا 3 سال و نیم در این کشور می توان به اقامت دائم دست یافت.
  • ارتقاء سطح علمی: مطالعه در هر سطحی شما را یک قدم جلوتر می برد. حال اگر این افزایش سطح فقط در 2 سال اتفاق بیفتد، اما ارزش و تفاوتی مشابه سایر بخش ها داشته باشد، مزیت بزرگی خواهد بود.
  • فرصت های تحصیلی ارزان: دانشگاه های ارزان و بسیار معتبری در کانادا وجود دارند که هزینه بسیار کمی برای مقطع کارشناسی ارشد دریافت می کنند. برخی از این دانشگاه ها عبارتند از: رجینا، کلمبیای شمالی، کلگری، سایمون فریزر، ساسکاچوان، منونیت، و

برای اطلاعات بیشتر یا درخواست برای تحصیل در کانادا با موسسه ویزای مهاجرت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید