جایگاه برترین سازنده گوشی بار دیگر به اپل رسید – ITIRAN


به لطف فروش موفق مدل های آیفون 13، اپل توانست حدود 22 درصد از کل تعداد گوشی های فروخته شده در سه ماهه آخر سال 2021 را به خود اختصاص دهد. سامسونگ توانست با سهم 20 درصدی در بازار فروش موبایل به دومین برند پرفروش بازار جهانی موبایل تبدیل شود و پس از آن شیائومی، اوپو و ویوو به ترتیب با 12.9 درصد و 8 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

با وجود ثبت بیشترین فروش اپل، عملکرد این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش یافت. اما برای سامسونگ اوضاع بهتر بود و این شرکت رشد 3 درصدی را تجربه کرد.

Saniam Chavarosiam، تحلیلگر مرکز تحقیقات Canalys، گفت که اپل پس از سه فصل توانسته است به جایگاه بلندترین سازنده گوشی های هوشمند جهان بازگردد. این گزارش می گوید که بخش بزرگی از تقاضا برای آیفون های اپل از چین و کاربران آن بوده است. در این میان مشکلات زنجیره تامین نیز بر فروش گوشی های هوشمند در بازار تاثیر گذاشته است و اپل نیز از این قاعده مستثنی نبود. به دلیل کمبود برخی از قطعات کلیدی آیفون، این شرکت به ناچار حجم تولید خود را در سه ماهه چهارم سال 2021 کاهش داد.

به گفته Canalys، این تاثیر چندانی بر بازارهای اصلی آیفون اپل نداشته است، اما در برخی کشورها کاربران مجبور شده اند روزها یا هفته ها برای آیفون خود منتظر بمانند.

اگرچه تامین کنندگان قطعات باید این کمبود قطعات در بازار را با افزایش تولید خود جبران کنند، اما این امر چندین سال طول می کشد و شرکت ها باید به مبارزه ادامه دهند. با این حال، برخی از تولیدکنندگان بر روی استراتژی هایی مانند بهینه سازی مشخصات دستگاه برای استفاده بهتر از قطعات موجود و تمرکز بر تولید برخی از مدل های رده بالا کار کرده اند.

اما عملکرد کلی شرکت ها در بازار نشان می دهد که فروش گوشی در سه ماهه چهارم سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید