ژولین شیرین؛ پرچم عدالت ضایعه است


داستان های کودکی راه را به دنیای ما باز کرده و همیشه آینه ای از تخیل و حقیقت را در مقابل چشمان ما قرار داده است. با این حال، در نظر گرفتن حقیقت داستانی از تجربه اندک زندگی است که اغلب درس های جالبی برای یادگیری دارد. در عین حال، داستان زندگی افرادی که مسیر خود را از دل دنیای فناوری دنبال می کنند، داستان متفاوتی دارد و شبیه داستان های کلاسیکی نیست که در آن موفقیت و شکست فرمولی دارد. «پروفایل» باید داستانی مستند از زمان این افراد را بازگو کند. کسانی که نقش مؤثری در شکل دادن به آنچه ما امروز به عنوان صنعت فناوری می شناسیم ایفا کرده اند. کسانی که از انتخاب راه دیگری نترسیدند. آنها نمی خواستند قهرمان یا در مقابل قهرمان باشند. «پروفایل» را هر پنجشنبه در آی تی ایران بخوانید یا گوش دهید.

تدوین: سرهنگ یاسمین

جهان امروز، هر چقدر هم که مدرن باشد، نمی تواند آن طور که باید مانعی برای نابرابری باشد و شاید فقط این مرزها را محو کند. با این حال، موضوع نابرابری جنسیتی و حقوق اقلیت ها همچنان در دستور کار است. در این میان، کسی که پرچم عدالت را در دست دارد، بدون شک اعتماد به نفس و شجاعت او را متمایز می کند. بنابراین قرار گرفتن در رتبه دهم لیست قدرتمندترین زنان در سال 2021 تصادفی نیست و «جولی شیرین» راه طولانی را برای رسیدن به آن طی کرده است. مدیر عامل Accenture International یک وکیل ماهر است که سال های زیادی را صرف تحقیق در مورد حقوق زنان در دنیای تجارت کرده است.

در جستجوی شایستگی

سوئیت یکی از بیست و هفت زنی است که ریاست یکی از شرکت‌های فهرست شده در فهرست S&P 500 را بر عهده دارد و پانزدهمین مدیر زن در فهرست 500 شرکت برتر جهان مجله فورچون بود.

جولی سویت پنجاه و چهار ساله دوران کودکی و نوجوانی خود را در تستینگ، اورنج کانتی، کالیفرنیا گذراند. در دوران دبیرستان دانش آموزی باهوش و شجاع بود که به عنوان نماینده سایر دانش آموزان در محافل آموزشی شرکت می کرد و در موضوعات مختلف سخنرانی می کرد. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، در کالج خصوصی کلرمون-مک کین در کالیفرنیا تحصیل کرد و در آنجا مدرک لیسانس گرفت. اما نگرانی او در مورد شایستگی و حقوق افراد باعث شد تا در دانشکده حقوق کلمبیا تحصیل کند و در نهایت مدرک شخصی خود را در جده، یک دکترای معتبر در حقوق، به دست آورد. جای تعجب نیست که او پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه به عنوان وکیل مشغول به کار شد. جولی شیرین اولین روزهای کار خود را در Cravath, Swaine & Moore گذراند. یک شرکت حقوقی برتر با دفاتر در نیویورک و لندن، یکی از شناخته شده ترین شرکت های حقوقی در ایالات متحده است. با این حال، این شرکت به دلیل تجربه خود در راه اندازی مشاغل و ادعاها و ادغام ها شناخته شده است. سوئیت هفده سال برای این شرکت کار کرده است و در ده سال گذشته یکی از شرکای اصلی آن بوده و نهمین شریک زن شرکت شده است. او بر تامین مالی، تدارکات، ادغام و مشاوره های عمومی تمرکز کرد.

مدیری خاص و قدرتمند

اما در سال 2010، جولی سویت به دنبال تجربیات جدید با شرکت بزرگ Extender بود. این شرکت بین المللی در زمینه ارائه خدمات فناوری حرفه ای، مشاوره اطلاعات و مدیریت، برون سپاری فرآیندهای تجاری و امنیت سایبری فعال است. این شرکت که یکی از بزرگترین شرکت های مشاوره جهان است، ابتدا Suite را به عنوان مشاور عمومی استخدام کرد. در طول پنج سال اول خود در Extender، او در مشاغل مختلف دیگری از جمله منشی و مدیر اجرایی کار کرد. سپس در سال 2015 مدیر عامل Extender Business در آمریکای شمالی شد که بزرگترین بازار این شرکت از نظر جغرافیایی است. جولی سویت، که با پیر نانترم، مدیر وقت توسعه دهنده، برای کمک به توسعه استراتژی های تدارکات و ادغام کار می کرد، از ماه های اولیه پیوستن به شرکت، عضو کمیته مدیریت جهانی بوده است. سرانجام، در سپتامبر 2019، هیئت مدیره اکسنت اعلام کرد که جولی سویت اولین زنی است که مدیرعامل شرکت شد. سوئیت در طول دوران حرفه‌ای خود یکی از ۲۷ زنی بود که یکی از شرکت‌های فهرست شده در فهرست S&P 500 را اداره می‌کرد و پانزدهمین مدیر زن فهرست 100 شرکت برتر جهان مجله فورچون بود.

علاوه بر کار در Scanner، Suite یکی از اعضای هیئت مدیره Catalyst است که برای سرعت بخشیدن به روند استخدام زنان در محل کار تلاش می کند. وی همچنین رئیس کمیته فناوری میزگرد فناوری، عضویت در هیئت اجرایی مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی بنیاد معلولان ماریات و البته عضو شورای بین المللی اقتصاد جهان است. مجمع اقتصادی

صدای بلند زنان

جولی سویت، که در همان سال مدیرعامل Accenture شد، توسط نیویورک تایمز به عنوان یکی از تاثیرگذارترین زنان آمریکا در امور شرکت‌ها معرفی شد.

برابری و تنوع قومی همیشه اولویت جولی سویت بوده است. او در دوران تصدی خود به عنوان مدیرعامل Extender اعلام کرد که دستیابی به برابری جنسیتی کامل در بین کارکنان این شرکت تا سال 2025 یکی از مهمترین اهداف او خواهد بود. در آن زمان 42 درصد از کارکنان شرکت زن بودند. سوئیت فقدان مهارت های برابر را یکی از چالش های دستیابی به برابری جنسیتی در محیط کار می داند و بنابراین از حامیان جدی جنبش ملی دانشجویی در ایالات متحده است. او یکی از شرکت کنندگان و سخنرانان اجلاس قانون جدید بود، که میزبان نیویورک تایمز بود، جایی که رهبران تجاری، سیاسی و فرهنگی گرد هم آمدند تا راه حلی برای مشکلات زنان در محل کار بیابند. جولی سویت در حاشیه کنفرانس گفت: “فرهنگ برابر به همه کمک می کند و بازی بی فایده نیست.”

جولی سویت، که در همان سال مدیرعامل Accenture شد، توسط نیویورک تایمز به عنوان یکی از تاثیرگذارترین زنان آمریکا در امور شرکت‌ها معرفی شد. در سال های 2016، 2017، 2018 و 2019 در فهرست قدرتمندترین زنان جهان توسط مجله Fortune و در فهرست مجله فوربس در سال 2021 این زنان در رتبه دهم قرار گرفت. او با چاد کریگتون سویت، تد کروز، کاندیدای جمهوری خواه ریاست جمهوری در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا ازدواج کرده است. آنها دو دختر دارند و در بتسدا، مریلند زندگی می کنند.

قسمت های قبلی پروفایل:

1- آدام موزر; فیس بوک پر سر و صدا

2- لینا خان; رهبر ضد تراست

3- ریما قریشی; مدیر غریزی

4- کریستیانو آمون; مدیرعامل جدید و خندان کوالکام

5- اندی جسی; مدیرعامل محترم آمازون از ایران

6- آیلین لی; کشف ایمپلنت های سیلیکونی

7- اریک یوان; عاشق قوی

8- سوزان آتی; شیفته اقتصاد فناوری

9- امین ذوالفنون; از فیبر تا فناوری

10. جسیکا روزنورسل; مدیر با دغدغه های اجتماعی

11. کریس یانگ; امید جدید مایکروسافت برای آینده

12- ویتالیک بوترین; خالق دهلیز

13- یانگ هوانگ; مدیر هدف

14. ملانی پرکینز; ثروتمندترین تاجر جوان

15. پت گلسینگر; کاپیتان های اینتل جدید

16. الیزابت هلمز; ظهور و سقوط امپراتوری

17- سوزان ویسیکی; ; قدرتمندترین زن در اینترنت

18- کاتالین کاریکو; مخترع اولین واکسن کووید-19

19. لیزا سو، یکی از بهترین رهبران صنعت نیمه هادی

20. رید هستینگز; خالق صنعت سرگرمی مدرن

21- سفیران کاتز; به افتخار تجربه گرایی

22. گین شاتول; ستاره صنعت هوافضا

23-روث پورات; مهره کلید گوگل

24- آیچا ایوانز; ملکه صنعت خودرو

25. امی هود; برنده غول نرم افزاری جهانی

26- لیزا جکسون; سفیر اپل برای حفاظت از محیط زیست

27. آدام نیومن; زخمخوردهی جاهطلبی‌ها

دیدگاهتان را بنویسید