دلیل محبوبیت برند کارفرمای دیجی کالا در بین افراد جویای کار چیست؟ – آیتیرون


منابع انسانی ثروت هر سازمانی است. تنوع مشاغل در سازمان، ایجاد فرصت‌های برابر جنسیتی و استفاده از طیف سنی گسترده برای موقعیت‌های کاری مختلف می‌تواند تجربیات زندگی منحصربه‌فردی ایجاد کند. هم برای یک شخص و هم برای یک سازمان. همه دوست دارند در چنین سازمانی کار کنند. دیجی کالا دو سالی است که در ایران به عنوان مکانی محبوب برای جویندگان کار شناخته می شود. مطالعه موردی چنین سازمانی – خانواده ای که همه می خواهند عضوی از آن باشند – می تواند نمونه خوبی برای کسب و کارهایی باشد که می خواهند رشد کنند. چرا جویندگان کار دیجی کالا را انتخاب می کنند؟

در گزارش دوم منتشر شده توسط منابع انسانی دیجی کالا، جزئیات تنوع و مقیاس را در سطوح مختلف کاری و انسانی مطرح کرده ایم تا دلیل محبوبیت این برند ایرانی را در ذهن مردم کشف کنیم. بر اساس گزارش 1400 منابع انسانی دیجی کالا با توجه به پویایی فرهنگ این سازمان می تواند با تصمیم گیری های هوشمندانه به ساده سازی فرآیند و بلوغ سازمانی منجر شود. همچنین این کسب و کار بزرگ با استفاده از اطلاعاتی که در اختیار دارد و آینده نگری، درگیر فرآیند مستمر جذب و پرورش استعداد در جایگاه مناسب است.

تنوع که در سرمایه ها انسان

با وجود تنوع و گستردگی محصولات و خدمات دیجی کالا، نیاز به حضور افرادی با دانش، تجربه و مهارت های متفاوت در این مجموعه احساس می شود. تعداد شرکای دیجی کالا در هشت سال گذشته 39 برابر شده است و با حضور بیش از هشت هزار نفر، گروه بزرگی از نسل های مختلف را در بر می گیرد. 66 درصد کارکنان این مجموعه از نسل هزاره، 28 درصد از نسل z 6 درصد از نسل های دیگر هستند که عاملی برای درک متقابل بین همکاران است. در دیجی کالا، صرف نظر از تنوع سنی، افرادی که نتایج کاری مثبت دارند، سریعتر در مسیر شغلی حرکت می کنند و مدیران دیجی کالا در هر سنی به این مهم دست یافته اند. جوانترین مدیر زن در دیجی کالا 26 سال و جوانترین مدیر مرد 24 سال سن دارند و میانگین سنی مدیران 35 سال است. توانایی ارزیابی 360 نفر از کارکنان از مدیران آنها منجر به شناسایی نقاط ضعف و قوت و تلاش برای بهبود آنها شد و از بین 7183 فرم ارسالی، 6111 فرم تکمیل و 303 مدیر مورد ارزیابی قرار گرفتند و بهبود 8 درصدی مشاهده شد. در ضعف

علاوه بر همکاری های بین نسلی، همکاری افراد با فرهنگ های مختلف نقطه قوتی برای پویایی و جذابیت محیط کار ایجاد کرده است. همکاران دیجی کالا در 23 استان ایران و در 3 دسته اصلی عملیاتی، غیر عملیاتی و فناوری فعالیت می کنند.

تنوع که در شغل ها

تیم منابع انسانی دیجی کالا در تلاش است تا منابع انسانی را در بستری متنوع ارائه و مدیریت کند ایجاد مشاغل و مشاغلی که با وجود تنوع سرمایه انسانی به توسعه زنجیره ارزش کالاهای دیجیتال کمک می کند. نمونه ای از تنوع در مسیرهای شغلی، گسترش کسب و کار و سرمایه انسانی، نتیجه دیدگاه دیجی کالا مبتنی بر داده از سرمایه انسانی است.

828 عنوان شغلی مختلف در 10 واحد عملیات، فناوری، بازرگانی، بازاریابی، منابع انسانی، مالی، ریسک و حسابرسی، حقوقی، توسعه کسب و کار و تجربه مشتری وجود دارد که بیش از 8000 کارمند دیجی کالا را استخدام می کند. این تنوع کار منجر به آن می شود مسیرهای شغلی متفاوت و جالبی در دیجی کالا ایجاد شده است، البته این امکان برای افراد وجود دارد که در موقعیت های شغلی مختلف حرکت کنند و علایق خود را دنبال کنند.

تنوع آموزشی شرکا دیجی کالا

بیش از 79 درصد از کارکنان دیجی کالا در رشته های مختلف تحصیلی و دانشگاهی تحصیل کرده و یا در حال تحصیل هستند و دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند. نمودار تنوع تحصیلی کارکنان دیجی کالا:

مسئله از جانب رابطه ی جنسی مدیریت تنوع

با در نظر گرفتن این حجم از تنوع در ابعاد مختلف، چالش های مدیریتی به وجود می آید که دیجی کالا به این وسعت و تنوع سرمایه انسانی و کسب و کار به شش روش زیر پاسخ می دهد:

  • توسعه منابع انسانی داده محور از طریق توسعه سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی
  • جذب نیروی انسانی مستعد با استفاده از آزمون های استخدام و استخدام و بهبود فرآیندهای اجتماعی
  • مدیریت عملکرد در سطوح فردی و سازمانی با استفاده از سیستم های ارزیابی عملکرد، 360 ارزیابی مدیر، فرآیندهای مدیریت عملکرد و برنامه ریزی بهبود عملکرد
  • شناسایی نیازهای آموزشی و توسعه سرمایه انسانی با استفاده از انتقال رشد و پیش بینی آینده
  • توسعه برند کارفرما از طریق کانال های برند کارفرما و رویدادهای این حوزه
  • با استفاده از سیستم های شناسایی و مزایا، فرهنگ قدردانی را در DigiCala توسعه دهید

این مشکلات با شیوع کرونا بیشتر شده که البته با استفاده از مدل هیبریدی به اندازه کافی حل شده است. در دیجی کالا، همکاران غیرفعال با مدل کار از راه دور و حداقل حضور در دفاتر مرکزی به کار خود ادامه دادند، جایی که به طور متوسط ​​هر فرد 2 روز در هفته از راه دور کار می کرد. از دیدگاه مدیران دیجی کالا نقطه قوت این نوع کارها ارتباط شفاف و موثر با مدیر و شفافیت در اهداف، وظایف و مسئولیت های افراد بود که البته با چالش هایی مانند کار و زندگی همراه است. عدم تعادل و پیچیدگی فرآیندهای کاری در آن زمان.

فرصت ها کار کردن که در دیجی کالا

هر ماه 28000 نفر از هر موقعیت شغلی در صفحه فرصت های شغلی دیجی کالا بازدید می کنند. و به طور میانگین برای هر موقعیت شغلی 149 متقاضی وجود دارد. یکی از دلایل بالا بودن نرخ تبدیل صفحه فرصت های شغلی دیجی کالا، ارسال مشاغل جدید توسط همکاران در شبکه های اجتماعی است. میانگین زمان بین بررسی رزومه و استخدام در دیجی کالا 7 روز است و به طور متوسط ​​از هر 5 مصاحبه شونده 1 نفر استخدام می شوند که شامل مردان و زنان با دانش و مهارت در مشاغل مختلف می شود. کار و سنین مختلف را شامل می شود.
برای هر فرد در سه ماهه اول استخدام، فرآیند اجتماعی شدن انجام می شود و بر اساس گزارش منابع انسانی 1400 دیجی کالا، 81 درصد از افراد جدید استخدام شده از این فرآیند رضایت داشته اند. یکی از موضوعاتی که برای HR در مسیر شغلی افراد بسیار حائز اهمیت است، تهیه مهارت های تخصصی و نرم است و برای دستیابی به این امر امکان دسترسی به دوره های آنلاین و حضوری رایگان فراهم شده است.

محبوبیت تنظیم شده نام تجاری کارفرما

رویکرد دیجی کالا برای توسعه برند کارفرمای خود ایجاد هم افزایی بین ارزش پیشنهادی و تجربه حضور کارکنان در سازمان است و سعی می کنند آنچه را که در کانال های ارتباطی و رویدادها ارائه می دهند با تجربه زندگی کارکنان تطبیق دهند. بودن در یک سازمان دیجی کالا علاوه بر کانال های ارتباطی داخلی با همکاران، کانال های ارتباطی مختلفی را برای نشان دادن فرهنگ سازمانی به علاقه مندان ایجاد کرده است. برای آشنایی با فرهنگ سازمانی دیجی کالا، می‌توانید صفحه اینستاگرام دیجی کالا، صفحه لینکدین دیجی کالا یا پادکست دی‌کست را دنبال کنید، یا در رویدادهایی از دانش گرفته تا تجربه و گفتگوهای داده‌ها شرکت کنید، و اگر علاقه‌مند به کار در این محیط پویا هستید، تا دیجی کالا. صفحه فرصت های شغلی انجام دادن.

دیدگاهتان را بنویسید