سونی با عرضه ردیاب Mocopi – ITIRAN وارد دنیای متاورز شد


سونی اخیراً از سیستم ردیابی حرکت قابل حمل سبک وزن خود به نام Mocopi رونمایی کرده است که برای Metaverse طراحی شده است.

سیستمی که می تواند برای کنترل واقعی حرکات یک شخصیت دیجیتالی در برنامه های Metaverse مانند VR Chat استفاده شود. این محصول از 6 واحد ردیابی دکمه مشابه که روی سر، لگن، دو دست و دو مچ پا قرار گرفته اند، سازماندهی شده اند و از ارتباط بلوتوث برای اتصال با برنامه در گوشی های اندروید و iOS و ارسال ورودی به سرویس های سازگار مانند Unity استفاده می کنند.

سنسورهای موکوپی تنها 8 گرم وزن دارند و قطر آنها 32 میلی متر است. این بدان معناست که از ردیاب هوشمند AirTag اپل سبک تر است که در میان سبک ترین محصولات در کلاس خود قرار دارد. این سیستم به دلیل بی سیم بودن قابل حمل است و نیازی به ایستگاه پایه ندارد.

به گفته سونی، شارژ سیستم حدود 90 دقیقه طول می کشد و شارژ از طریق کیس مجهز به پورت USB-C انجام می شود. این شرکت ادعا می کند که Mocopi می تواند تا 10 ساعت با یک بار شارژ کار کند. با این حال، شرایط و الگوهای استفاده بر این دوره تأثیر می گذارد.

سونی همچنین یک کیت توسعه نرم افزار (SDK) را در 15 دسامبر معرفی خواهد کرد که داده ها را به سرویس های Metaverse و نرم افزارهای سه بعدی مانند Unity و AutoDesk MotionBuilder می آورد.

در بخشی از متن منتشر شده توسط سونی، آمده است که این فناوری در زمینه تناسب اندام نیز قابل استفاده است. جزئیات بیشتری در مورد این سیستم و عملکرد آن هنوز منتشر نشده است و مشخص نیست که آیا Mocopi می تواند مستقیماً به هدست واقعیت مجازی متصل شود یا به رایانه.

به گفته سونی، سیستم ردیابی حرکت Mocopi در پایان ژانویه سال آینده با قیمت حدود 360 دلار در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید