وزیر ارتباطات: افزایش منابع مالی مخابرات برای جلوگیری از ورشکستگی ضروری است – ITIRAN


این را عیسی زارع پور وزیر ارتباطات اعلام کرد مخابرات برای رشد و ارائه خدمات بهتر به مردم نیاز به منابع دارد که یا توسط دولت ارائه می شود یا درآمدهای مخابراتی از طریق تعرفه افزایش می یابد. وی گفت: اگر منابع مالی مخابرات تامین نشود این شرکت ورشکست می شود.

پس از سال ها و رایزنی های مختلف، سرانجام شرکت مخابرات ایران در اوایل شهریور ماه توانست مجوز افزایش قیمت خدمات مسکونی را دریافت کند، اما چند روز پس از این خبر، در اواسط مهرماه، شورای رقابت دستور فسخ این شرکت را صادر کرد. . هر گونه افزایش در هزینه خدمات تلفن و در مرحله بعد انحصار مخابرات را افزایش تعرفه نامید. این در حالی است که شرکت مخابرات ایران می گوید بر اساس مصوبه شورای رقابت و دستورالعمل ستاد تنظیم بازار اقدام کرد و کار غیر قانونی انجام نداد.

حالا زارع پور برای پایان دادن به این شکاف بین مخابرات و شورای رقابت وارد عمل شده و از افزایش هزینه ماهانه تلفن ثابت دفاع کرده است.

وزیر ارتباطات در گفت و گو با خانه ملت گفت: مخابرات برای توسعه و ارائه خدمات بهتر به مردم نیازمند منابع است و یا دولت این منابع را تامین می کند یا درآمد مخابرات افزایش می یابد.

عیسی زارع پور ادامه داد: در 11 و 12 سال گذشته تعرفه ارتباطات افزایش نیافته است بنابراین امکان توسعه وجود ندارد؛ چندین بار در کمیسیون های مجلس حاضر شده ایم تا پاسخ دهیم چرا مخابرات حقوق کارکنان خود را پرداخت نمی کند، چرا وضعیت شهدا را تغییر نمی دهد و… هزینه های مخابرات افزایش یافته اما درآمدش. و نرخ ها به مدت 10 سال بدون تغییر باقی مانده است.”

به گفته وی 10 هزار تومان برای شهرستان، 15 هزار تومان برای مرکز منطقه و 20 هزار تومان برای تهران آبونمان محسوب می شود که البته این رقم حداقل نیاز است. یعنی فردی که در تهران برای یک تماس تلفنی 30 هزار تومان پرداخت کرده باز هم 30 هزار تومان پرداخت می کند و هزینه اضافی نمی دهد و فردی که 10 هزار تومان در شهرستان می پردازد. تومان اما از فردی که کمتر از این شماره ها استفاده می کند حداقل هزینه دریافت می شود زیرا هزینه نگهداری هر خط تلفن برای ارتباط بیش از 25 تا 30 هزار تومان است و چون مخابرات اکنون نمی تواند این شماره را ارائه دهد وجود دارد. امکان توسعه وجود ندارد و نمی تواند خط تلفن در تهران ارائه کند و با وجود گذشت چندین ماه، هنوز شرکت مخابرات نتوانسته حقوق کارکنان را پرداخت کند.

او تاکید کرد که در صورت تامین نشدن منابع مالی مورد نیاز مخابرات، عملا این شرکت ورشکست می شود و از آنجایی که سایر اپراتورها نیز از مخابرات خدمات دریافت می کنند، با مشکل مواجه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید