شکایت از اپل به دلیل تبعیض نژادی در سنسور اکسیژن خون اپل واچ – ITIRAN


اخیراً شکایتی علیه اپل مطرح شده است که سنسور اکسیژن خون اپل واچ نتایج دقیقی برای افراد با پوست تیره نمی دهد.

شکایتی که توسط الکس مورالس در نیویورک تنظیم شده است، ادعا می کند که فناوری پالس اکسیمتر برای رنگین پوستان با دقت بالایی در این ساعت کار نمی کند. بر اساس این شکایت، دهه‌ها تحقیق محققان نشان داده است که پالس اکسی‌مترها نتایج را در افراد با پوست سیاه به طور دقیق گزارش نمی‌کنند و اپل نیز از این مشکل آگاه بوده و برای اصلاح آن اقدامی انجام نداده است.

مطالعه محققان نشان می دهد که فناوری پالس اکسیمتر در طول همه گیری کرونا و حتی قبل از اینکه نشان دهد نتایجی که در مورد افراد رنگین پوست گزارش می کند قابل اعتماد نیست.

مورالس بین سال‌های 2021 تا 2021 یک اپل واچ خرید و در حالی که می‌دانست فناوری پالس اکسیمتر به خوبی با رنگین پوستان کار نمی‌کند، فکر نمی‌کرد اپل آن را در ساعت تعمیر کرده باشد.

وی در شکایت خود گفت: از آنجایی که توصیه ها و پیشنهادات بهداشتی و درمانی مبتنی بر مطالعه میزان اکسیژن خون افراد است، افراد سفیدپوست بیشتر از سیاه پوستان از این خدمات بهره مند می شوند.

اپل می گوید که قابلیت خواندن اکسیژن خون این شرکت که از زمان اپل واچ سری 6 وجود داشته است، از چهار نوع چراغ LED در پشت بدنه برای اصلاح و جبران تغییرات رنگ پوست استفاده می کند.

به گفته این شرکت، نور ساطع شده از فتودیود منعکس شده و خوانده می شود. دیودها این اطلاعات را در اختیار برنامه اکسیژن خون قرار می دهند که میزان اشباع اکسیژن (SpO2) در خون را بر اساس تغییر رنگ اندازه گیری می کند. ناگفته نماند که این شکایت توسط تمامی خریداران اپل واچ در نیویورک که این ساعت هوشمند را در زمان همه گیری همه گیر خریداری کرده اند، تشکیل شده است.

این شکایت همچنین اپل را به نقض فاحش ضمانت، تقلب و معامله ناعادلانه متهم می کند و ادعا می کند که این شرکت قوانین تجاری نیویورک و قوانین کلاهبرداری مصرف کننده را نقض کرده است.

البته این اولین باری نیست که حسگر اکسیژن ساعت برای اپل مشکل ساز شده است. در سال 2015، برخی از کاربران گزارش دادند که این ویژگی هنگام قرار دادن خالکوبی سیاه به درستی کار نمی کند.

در پاسخ به این انتقادات، اپل اعلام کرد که یک خالکوبی سیاه می تواند نور سنسور را مسدود کند. با این حال، این شرکت در مورد تأثیر رنگ پوست کاربر بر نتایج ارائه شده چیزی نگفته است.

دیدگاهتان را بنویسید