رکورد جدید تسلا در تحویل خودروهای الکتریکی – ITIRAN


تسلا اعلام کرد که توانسته است 405278 خودروی الکتریکی را در سه ماهه آخر سال 2022 به مشتریان تحویل دهد.

عددی که رکورد جدیدی را برای ایلان ماسک و شرکت تحت رهبری او ثبت می کند. با این حال، تسلا موفق به ثبت فروش به پیش بینی های تحلیلگران نشد. بر اساس برآوردهای تحلیلگران منتشر شده در 30 دسامبر، تسلا 418000 دستگاه در این دوره فروخته است.

با این حال، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، فروش خودروهای الکتریکی تسلا نیز افزایش قابل توجهی را تجربه کرد، به طوری که این شرکت فروش 308600 دستگاهی را در سه ماهه آخر سال 2022 به ثبت رساند.

طبق اعلام تسلا، خودروهای مدل Y و مدل X بیشترین حجم فروش را در سه ماهه چهارم سال 2022 داشته اند و حدود 388000 خودرو تا پایان سال به مشتریان تحویل داده شده است. این در حالی است که این شرکت به رهبری ایلان ماسک در مدت مشابه سال گذشته توانسته بود حدود 17 هزار دستگاه از این دو خودرو را تحویل دهد.

البته رکورد تسلا به تحویل خودرو محدود نشد و این شرکت با تولید 439701 دستگاه خودرو در سه ماهه پایانی سال گذشته رکورد جدیدی در این زمینه به نام خود ثبت کرد. با این حال، سه ماهه چهارم سال 2022 می تواند برای تسلا بهتر باشد. زیرا این شرکت علاوه بر اینکه با مشکلات اقتصادی و لجستیکی دست و پنجه نرم می کرد، با ضربه دیگری نیز مواجه شد که به دلیل خرید توییتر توسط ایلان ماسک اتفاق افتاد.

همچنین محدودیت‌های ناشی از اپیدمی کرونا در چین، تولید کارخانه این شرکت در شانگهای را نیز تحت تأثیر قرار داد و حتی در هفته پایانی دسامبر، تسلا مجبور به توقف فعالیت این کارخانه شد.

از سوی دیگر، فروش سهام تسلا توسط ایلان ماسک به دنبال خرید توییتر باعث شد ارزش این شرکت به میزان قابل توجهی کاهش یابد. در آذرماه سهام این شرکت 33 درصد کاهش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید