طراحی سایت با وردپرس یا کد نویسی خاص + معرفی CMS – ITIRAN


CMS که از عبارت Content Management System مشتق شده است، یک سیستم مدیریتی است که برای مدیریت آسان صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرد و در ادامه با جزئیات بیشتری به آن خواهیم پرداخت. وی در حال حاضر در زمینه برنامه نویسی فعال است شرکت طراحی سایت یا به صورت مستقل عمل کند، باید با سیستم و عناصر آن آشنا باشد و در صورت لزوم آن را به مشتریان و صاحبان سایت آموزش دهد، زیرا از CMS برای ایجاد تغییرات در وب سایت ها نیز استفاده می شود.

هر CMS از دو عنصر تشکیل شده است: CMA (برنامه مدیریت کنترل) و CDA (برنامه انتقال کنترل) که منجر به نمایش محتوای اصلاح شده در وب سایت می شود. .

CMS ها معمولا به دو گروه تقسیم می شوند.

  • CMS اختصاصی
  • CMS منبع باز (Opensource)

در این مقاله قصد داریم انواع CMS و مزایا و معایب هر یک از آنها را معرفی کنیم، بنابراین اگر به دنبال طراحی سایت برای کسب و کار خود هستید و یا حتی نحوه طراحی سایت را یاد می گیرید، این مقاله مفید و مفید خواهد بود. برای تو . .

CMS اختصاصی، مزایا و معایب آن

CMS همانطور که گفته شد یک سیستم مدیریتی برای ایجاد و مدیریت صفحات وب است که طراح سایت به کمک آن زبان انسان را به زبان کامپیوتر ترجمه می کند و در نتیجه تغییرات هدفمندی را در وب سایت اعمال می کند.

شخصی که قصد ایجاد تغییرات و یا ایجاد یک صفحه وب را دارد در هنگام طراحی وب سایت خاص باید با صفر تا صد زبان کامپیوتر آشنایی کامل داشته باشد و علم کدنویسی و برنامه نویسی را آموخته باشد تا بتواند از یک CMS اختصاصی استفاده کند.

مزایای این نوع طراحی سایت عبارتند از:

  • امنیت بسیار بالا؛

طراح در هنگام طراحی سایت با CMS اختصاصی از تعدادی کد خاص استفاده می کند که فقط خود او از آن مطلع است پس مطمئن باشید امنیت چنین وب سایتی قطعا بالا خواهد بود.

هنگام طراحی وب سایت های اختصاصی، طراح کدها را مطابق درخواست شما (صاحب سایت) می نویسد و از کدنویسی اضافی که باعث افزایش سرعت دسترسی به سایت می شود، اجتناب می کند.

اما معایب طراحی سایت با CMS اختصاصی:

  • هزینه بسیار بالا؛

در این نوع طراحی سایت، متخصصی که متخصص باشد، به طور اختصاصی برای وب سایت شما کد می نویسد، بنابراین هزینه طراحی این گونه سایت ها بیشتر از طراحی سایت با CMS رایگان است.

از طرفی همانطور که گفته شد استفاده از یک CMS اختصاصی نیاز به دانش و مهارت دارد یعنی برای ایجاد تغییرات در چنین وب سایت هایی حتی نیاز به یک طراح وب حرفه ای است و این به معنای پشتیبانی و مدیریت وب سایت های طراحی شده است. با کدهای خصوصی

  • زمان تحویل طولانی؛

محتوای بندهای قبلی یعنی کد نویسی خصوصی به درخواست کارفرما زمان زیادی در طراحی وب سایت های اختصاصی می برد که باعث طولانی شدن انتقال وب سایت طراحی شده و اجرای آن می شود.

CMS متن باز (متن باز) مزایا و معایب آنها

CMS منبع باز (CMS)، مزایا و معایب آنها
CMS منبع باز (CMS)، مزایا و معایب آنها

وردپرس یکی از محبوب ترین و آسان ترین نرم افزارهای Open Source است که به صورت کاملا رایگان در اختیار یک توسعه دهنده سایت قرار می گیرد و در عمل می توان گفت بدون دانش و مهارت خاصی می تواند به کمک این نرم افزار وب سایت طراحی کند.

البته وردپرس فقط یک CMS رایگان است، سایر CMS های رایگان مانند وردپرس هستند.

  • جوملا
  • دروپال
  • Shopify
  • ….

همه آنها مانند وردپرس به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می گیرند و استفاده از آنها نیاز به مهارت خاصی ندارد.

در حال حاضر طراحی سایت با وردپرس محبوب ترین روش طراحی سایت است که توسط شرکت ها و گروه های طراحی سایت انجام می شود که از مزایای طراحی سایت با CMS رایگان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه طراحی و پشتیبانی بسیار پایین
  • دسترسی به طیف گسترده ای از پلاگین ها (برنامه ها) و قالب های برنامه
  • سرعت پایین طراحی و اجرا

اما طراحی وب سایت با وردپرس یا سایر سیستم های مدیریت محتوای باز دارای یک ایراد جدی است که این وب سایت برای سرعت و امنیت پایین طراحی شده است.

به این ترتیب همانطور که مشاهده می کنید هنگام طراحی سایت با نرم افزارهای رایگان و متن باز، نواقص طراحی سایت با کدنویسی خاص برطرف می شود، اما نواقص دیگری نیز وجود دارد که البته بسته به سطح اطلاعات و اطلاعات قابل رفع است. آمادگی طراحی سایت

طراحی سایت سفارشی با یا بدون آن بهتر است CMS عمومی؟

با برخی از این CMS ها نمی توان گفت که طراحی سایت بهتر است زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • شرکت طراحی سایت؛

سایت های حرفه ای سایت ها کاستی های طراحی سایت وردپرسی را به طور کامل برطرف می کنند در این صورت و با توجه به مزیت های ذکر شده برای این نوع طراحی سایت قطعا طراحی چنین سایتی به نفع شما خواهد بود.

وب سایت های شرکتی و فروشگاه ها و به طور کلی وب سایت هایی که نیاز به به روز رسانی مداوم و منظم محتوای خود دارند، اگر با CMS عمومی طراحی شده باشند، بهتر هستند تا بتوانید در هر زمان محتوای خود را به روز کنید.

اما وب سایت هایی که برای بانک ها، سازمان های دولتی و غیره طراحی شده اند، به خصوص برای امنیت بیشتر کدگذاری بهتری دارند.

  • هزینه های طراحی سایت؛

همیشه قبل از درخواست هزینه کار را در نظر می گیرد. اگر هزینه هایی که برای طراحی سایت در نظر می گیرید فقط با طراحی سایت محدود می شود، مطمئناً این نوع سایت بهتر است، اما اگر قصد دارید دائماً به روز کنید. محتوای وب سایت تغییر شما برای این کار باید یک طراح و برنامه نویس حرفه ای استخدام کنید.

اما اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای این کار خرج کنید، بهتر است نحوه کار با نرم افزار وردپرس را (توسط مدرسان این کار یا طراحان سایت شرکتی که برای طراحی سایت انتخاب کرده اید) یاد بگیرید. مقدار کمی صرف مهارت های طراحی. یک وب سایت جدید دریافت کنید یا وب سایت موجود خود را ارتقا دهید.

معرفی شرکت طراحی سایت

شرکت طراحی سایت
شرکت طراحی سایت

شاید پس از مطالعه این مقاله، در انتخاب یکی از انواع روش های طراحی سایت تردید نداشته باشید، زیرا علاوه بر ارائه اطلاعات در مورد انواع CMS، می خواهیم بهترین تیم طراحی سایت را نیز به شما معرفی کنیم.

شرکت رایان، تیمی حرفه ای از طراحان سایت و برنامه نویسان خبره است که قبل از اینکه حتی از شما ریالی بگیرند، در یک جلسه مشاوره رایگان، اطلاعاتی در مورد وب سایتی که می خواهید طراحی کنید به دست می آورند و در نتیجه مناسب ترین سایت را ارائه می دهند. بهره برداری و محاسبه هزینه های طراحی وب سایت ذکر شده برای شما.

با وجود شرکت رایان و کارشناسان فعال در این شرکت، نگرانی در مورد طراحی سایت و مسائل مربوط به آن وجود ندارد، پس روی لینک https://www.rayanitco.com کلیک کنید و زمان را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید