مزایای بازاریابی پیامکی برای کسب و کار چیست؟ – آیتیرون


مرور: در این مقاله سعی شده است به بازاریابی پیامکی و مزایای آن برای کسب و کار بپردازیم.

مردم بیشتر وقت خود را در طول روز با تلفن همراه می گذرانند، بنابراین استفاده از این کانال برای ارتباط با مشتریان و همچنین مخاطبان جدید به یک راه حل حیاتی تبدیل شده است. راه های زیادی برای انجام بازاریابی موبایلی وجود دارد، اما ارزان ترین و هدفمندترین روش بازاریابی، ارسال پیامک به مشتریان است. ارسال پیامک سریع ترین راه برای برقراری ارتباط با مخاطبان بدون نیاز به اینترنت است.

بازاریابی پیامکی مکمل خوبی برای روش های مختلف بازاریابی است و به کسب و کارها این امکان را می دهد که پیام خود را با ارسال پیامک هدفمند و موثر به مشتریان بالقوه ارسال کنند.

اگر تصمیم دارید از این روش بازاریابی برای کسب و کار خود استفاده کنید در این مقاله با ما همراه باشید.در ادامه به تعریف مزایا و اصول بازاریابی پیامکی می پردازیم.

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی نوعی بازاریابی است که از طریق پیامک انجام می شود. طبق آمار، بیش از 90 درصد افراد پس از دریافت پیام، آن را باز می کنند و این می تواند سریع ترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان باشد.

مزایای بازاریابی پیامکی

مزایای بازاریابی پیامکی
مزایای بازاریابی پیامکی

بدون نیاز به اینترنت

مهمترین مزیت بازاریابی پیامکی عدم نیاز به اینترنت است. هرکسی در هر کجای ایران می تواند فقط با داشتن یک گوشی ساده پیام تجاری شما را دریافت کند.

کم هزینه

هزینه ارسال پیامک به ازای هر نفر در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی بسیار کم است. با توجه به سرعت ارسال پیام، بازگشت سرمایه را با زمان بازگشت کم برای شما فراهم می کند.

محدودیت زمانی وجود ندارد

پیام کسب و کار شما هر زمان که بخواهید به دست مشتریانتان می رسد. شما نیازی به نیروی انسانی ندارید و به راحتی می توانید اخبار کسب و کار خود را در کمترین زمان ممکن به دست مشتریان برسانید. از طرف دیگر، شما معتقدید که تنها چند دقیقه پس از دریافت پیامک، احتمال باز شدن پیام تجاری شما بسیار زیاد است.

ارسال گزارش

با بررسی گزارش‌های ارسال شده در کمپین‌های قبلی یا حتی گزارش‌های نرخ کلیک، می‌توانید تبلیغات را هدفمندتر کنید و مشتریان را دوباره هدف‌گیری کنید.

ادغام با سایر روش های بازاریابی

بازاریابی پیامکی مکمل خوبی برای سایر روش های بازاریابی شماست و می توانید از آن برای اطلاع رسانی کمپین ها استفاده کنید.

ارتباط متقابل

از جمله مزایای ارسال پیامک، امکان دریافت پیام از سوی مشتریان و ارتباط دو طرفه است که می تواند آنها را وفادار کند یا نیازهایشان را درک کند.

بدون نیاز به نصب نرم افزار

بازاریابی پیامکی نیازی به نصب هیچ نرم افزاری یا استفاده دائمی از رایانه ندارد. با توجه به ارائه پنل پیامک در اینترنت، امکان ارسال پیامک در هر زمان برای مشتریان فراهم شده است.

بازاریابی پیامکی برای چه کسب و کاری مناسب است؟

بازاریابی پیامکی برای چه کسب و کاری مناسب است؟
بازاریابی پیامکی برای چه کسب و کاری مناسب است؟

هر کسب و کاری که نیاز به ارتباط با مشتریان یا مخاطبان خود دارد که تعدادشان کم نیست، این روش بازاریابی برای آن مناسب است. زیرا با بازاریابی پیامکی می توانید به طور همزمان به گروه زیادی از افراد دسترسی پیدا کنید. هر کسب و کاری می تواند با توجه به نیاز و استراتژی تجاری خود از این روش بازاریابی استفاده کند. مثلا :

سالن های زیبایی

آرایشگاه ها و سالن های زیبایی می توانند از بازاریابی پیامکی برای یادآوری قرار ملاقات ها، تخفیف ها و تبریک های ویژه استفاده کنند.

هتل

صاحبان هتل و اقامتگاه می توانند از پیامک برای ارسال تخفیف، نظرسنجی مشتریان، رزرو اتاق و موارد دیگر استفاده کنند.

دفاتر بیمه

یکی از اولین کسب و کارهایی که به اهمیت بازاریابی پیامکی پی برد و بیشترین استفاده را از بازاریابی پیامکی داشت دفاتر بیمه هستند. صاحبان این کسب و کار معمولا از این روش بازاریابی برای تخفیف ها و انواع اعلان ها، ارسال هشدار، اطلاعیه های به روز رسانی و … استفاده می کنند.

آژانس های مسافرتی

اطلاع رسانی در مورد تورها، برنامه پروازها، ارسال کد بلیط های مسافرتی، یادآوری ها و … از جمله مواردی است که توسط شرکت های مسافرتی مورد استفاده قرار می گیرد.

رستوران ها

ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه، رزرو میز، ارسال منو، ایجاد باشگاه مشتریان، تبریک ویژه، ارسال کد تخفیف، اطلاع رسانی در مورد ساعات کاری و … می تواند از جمله مواردی باشد که رستوران ها برای ارسال پیامک از آن ها استفاده می کنند.

آژانس معاملات املاک

صاحبان املاک از پیامک برای جذب مشتریان جدید و بالقوه استفاده می کنند. از دلایل اهمیت بازاریابی و تبلیغات تجاری در این روش می توان برای ارسال پیامک بر اساس منطقه، کد پستی و … استفاده کرد. همچنین می توان فایل ها را از طریق پیامک برای افرادی که قصد خرید یا اجاره خانه را دارند ارسال کرد.

گل ها و گیاهان

رویدادها برای یک گل فروشی بسیار مهم هستند، بنابراین می توانید در مناسبت هایی مانند روز ولنتاین، روز سال نو، روز مادر و غیره برای مشتریان پیامک ارسال کنید و حضور تجاری خود را به آنها یادآوری کنید تا مشتریان را تشویق به خرید محصولات کنید. و دوباره سرویس

پنل اس ام اس مدیانا

در این قسمت از مقاله قصد داریم شما را با یک سرویس پیام کوتاه حرفه ای آشنا کنیم که اکثر کسب و کارهای بزرگ و کوچک از آن استفاده می کنند. دلیل انتخاب این سامانه به عنوان بهترین سامانه پیامکی در کشور، معرفی یک سرویس کامل و کاربردی برای انواع مشاغل است. این امکانات عبارتند از:

  • پوشش کلیه خطوط پیامکی و اپراتورها
  • انواع امکانات سیستمی برای تمامی مشاغل
  • پشتیبانی 24 ساعته اختصاصی
  • سرویس پیامک اینترنتی
  • بانک جامع شماره های موبایل بر اساس سن و جنسیت، کد پستی و موارد دیگر.
  • امکان دریافت گزارش کمپین پیامکی
  • انواع روش های تحویل
  • رابط کاربری ساده
  • فایل راهنما و آموزشی

نتیجه

در این مقاله سعی شده است به بازاریابی پیامکی و مزایای آن برای کسب و کار بپردازیم. اگر تصمیم دارید از بازاریابی پیامکی برای کسب و کار خود استفاده کنید، توصیه می کنیم از سامانه پیامکی مدیانا استفاده کنید. این سامانه به منظور کاهش هزینه های بازاریابی پیامکی، پنل پیامک را به صورت رایگان در اختیار کاربران وب سایت خود قرار می دهد. بنابراین اگر می خواهید بازاریابی پیامکی را برای کسب و کار خود با کمترین هزینه شروع کنید یا به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، کافیست به پنل پیامک مادیانا مراجعه کنید یا با شماره 54968000-021 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید