هوش مصنوعی ChatGPT دوباره برای کاربران ایتالیایی در دسترس است – ITIRAN


OpenAI اعلام کرد که ابزار هوش مصنوعی ChatGPT بار دیگر برای کاربران ایتالیایی در دسترس است.

این شرکت اعلام کرد که تصمیم فوق پس از رفع نگرانی ها و رعایت تعدادی از شرایط اعلام شده از سوی مقامات ایتالیایی اتخاذ شده است. موسسه گارانته ایتالیا از OpenAI خواست تا مشکل ابزار هوش مصنوعی را در این ماه برطرف کند تا ممنوعیت موقت این سرویس را لغو کند.

این شرکت هوش مصنوعی به آسوشیتدپرس گفت که ChatGPT بار دیگر برای کاربران ما در ایتالیا در دسترس است. ما از بازگرداندن آنها بسیار خوشحالیم و متعهد به محافظت از حریم خصوصی آنها هستیم.

اگر به خاطر داشته باشید، ایتالیا ChatGPT را در ماه مارس سال جاری به دلیل برخی نگرانی ها در مورد استفاده از آن توسط کاربران، ممنوع کرد. در بیانیه ای که توسط رگولاتور ایتالیایی منتشر شد، این ممنوعیت مربوط به روش های آموزشی این هوش مصنوعی و نقض قوانین عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا توسط OpenAI است.

به دنبال این مسائل، مقامات کشور به OpenAI دستور دادند تا پردازش اطلاعات شخصی کاربران ایتالیایی را متوقف کند.

در اوایل این ماه، Garante به شرکت دستور داد تا جزئیات نحوه جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها برای آموزش ChatGPT را به وضوح و دقیق شرح دهد.

این آژانس همچنین از OpenAI خواست فرمی ارائه دهد که از طریق آن کاربران اتحادیه اروپا می توانند به استفاده از داده های خود برای آموزش هوش مصنوعی اعتراض کنند. اضافه شدن سامانه تشخیص سن نیز از دیگر درخواست های این نهاد بود.

در این ماه، OpenAI گزینه های حفاظت از حریم خصوصی را به ChatGPT اضافه کرد. این تنظیمات جدید به کاربران اجازه می‌دهد تاریخچه چت خود را خاموش کنند تا OpenAI از آن داده‌ها برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده نکند.

بر اساس گزارش ها، کاربران در ایتالیا اکنون یک پیام پاپ آپ را در صفحه ChatGPT مشاهده می کنند که از آنها می خواهد سن خود (18) را تأیید کنند. اگر بین 13 تا 17 سال سن دارند، برای استفاده از این ابزار هوش مصنوعی باید رضایت قیم خود را داشته باشند.

مقامات حفاظت از داده های ایتالیا در بیانیه ای اعلام کردند که از هرگونه اقدام OpenAI استقبال می کنند. با این حال، از این شرکت خواسته شد تا سایر موارد درخواست شده توسط Garante را در نظر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید