مایکروسافت آزمایش چت ربات Bing AI – ITIRAN را آغاز کرد


تقریباً سه ماه پیش مایکروسافت موتور جستجوی پیشرفته مجهز به هوش مصنوعی خود را با نام Bing AI معرفی کرد و اکنون امکان تست این سرویس برای کاربران فراهم شده است.

به گفته مایکروسافت، برای آزمایش این چت بات مجهز به هوش مصنوعی، کاربران باید از طریق مرورگر H وارد بینگ شوند. این شرکت همچنین ویژگی های جدیدی را برای این چت بات که توسط ChatGPT 4 ساخته شده طراحی و اضافه کرده است.

به عنوان مثال، این ابزار می تواند چیزی فراتر از پاسخ های متنی را برای جستجوی کاربران ارائه دهد. Bing Image Creator که از DALL-E برای ایجاد تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی استفاده می کند، اکنون از بیش از 100 زبان پشتیبانی می کند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که در حال کار بر روی ویژگی جدیدی است که به کاربران اجازه می دهد تصاویر را برای جستجوی محتوای خاص آپلود کنند. به عنوان مثال، می توانید از بینگ بخواهید مبلمانی را پیدا کند که با قفسه کتاب منحصر به فرد شما در خانه شما مطابقت داشته باشد.

همچنین تاریخچه مکالمه در این چت بات ذخیره می شود و کاربر می تواند در هر زمانی که بخواهد به مکالمات قبلی خود ادامه دهد. مایکروسافت همچنین در تلاش است تا تجربه کاربری را بهینه کند تا زمانی که کاربر روی پیوندی در نتایج چت کلیک می‌کند، مکالمه‌های او برای ارجاع آسان‌تر به نوار کناری Edge منتقل می‌شوند.

با شروع تست این چت بات، به زودی شاهد بهبودهایی در ادغام هوش مصنوعی در بینگ خواهیم بود و نتایج آن را در برنامه های مایکروسافت آفیس نیز مشاهده خواهیم کرد.

این شرکت می‌گوید که در حال کار بر روی یک ویژگی برای انتقال محتوا از چت‌های قبلی به مکالمات فعلی کاربران است و به زودی قابلیت‌های اشتراک‌گذاری و صادرات نیز ارائه می‌شود.

خلاصه های پیشرفته همچنین می تواند یک ویژگی مفید برای کسانی باشد که دائماً با فایل های PDF حجیم و محتوای طولانی وب سایت دست و پنجه نرم می کنند.

همانطور که انتظار می رفت، مایکروسافت قصد دارد ربات چت هوش مصنوعی بینگ را به یک پلتفرم کلیدی تبدیل کند. این شرکت همچنین مایل به ارائه پلاگین های شخص ثالث برای انجام عملکردهای مختلف در این پلت فرم است.

البته مرورگر Edge بدون این پیشرفت ها نخواهد بود و به گفته مایکروسافت با هوش مصنوعی Bing AI کار می کند. همچنین طراحی این مرورگر تغییر خواهد کرد و از رابط شفاف تری با گوشی های گرد بهره مند خواهد شد.

لازم به ذکر است که مایکروسافت کنفرانس توسعه دهندگان Bild را در پایان ماه جاری برگزار خواهد کرد و در این رویداد جزئیات بیشتری در مورد این ابزار هوش مصنوعی و تصمیمات آتی آن اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید