ویژگی جدید آیفون؛ با صدای کاربر با دیگران صحبت کنید – ITIRAN


اپل به تازگی قابلیت جدیدی به نام «صدای شخصی» معرفی کرده است که با کمک فناوری هوش مصنوعی و تنها 15 دقیقه آموزش قادر به تقلید و بازتولید صدای افراد است.

با آپدیت iOS17، این ویژگی جدید به آیفون ها و آیپدها اجازه می دهد تا صدای کاربر را برای مکالمات چهره به چهره، تماس های تلفنی، FaceTime و تماس های صوتی بازتولید کنند.

به گفته اپل، Personal Voice صدای ترکیب شده ای ایجاد می کند که شبیه صدای کاربر است و می تواند برای برقراری ارتباط با دوستان یا اعضای خانواده استفاده شود. این ویژگی به ویژه برای افرادی طراحی شده است که نمی توانند صحبت کنند یا در خطر از دست دادن توانایی صحبت کردن خود هستند.

برای استفاده از این قابلیت، کاربران باید صدای خود را به مدت 15 دقیقه از طریق دستگاه ضبط کنند. اپل می‌گوید این ویژگی از فناوری یادگیری ماشینی یا هوش مصنوعی استفاده می‌کند و داده‌های روی دستگاه را پردازش می‌کند که به گفته این شرکت تا حد امکان از حریم خصوصی کاربران محافظت می‌کند.

اپل همچنین نسخه های اصلاح شده برخی از برنامه های اصلی خود را در قالب قابلیتی به نام Assistive Access معرفی کرد که هدف آن پشتیبانی از کاربران دارای ناتوانی های شناختی است. این برنامه‌ها شامل تلفن، فیس‌تایم، پیام‌ها، دوربین، عکس‌ها و موسیقی هستند که به گفته شرکت با دکمه‌های کنتراست بالا، برچسب‌های متنی بزرگ‌تر و موارد دیگر بهبود یافته‌اند.

اپل کار بر روی این ویژگی ها را اواخر سال گذشته در نسخه بتای iOS 16.2 آغاز کرد و اعلام کرد که این ویژگی های جدید اواخر سال جاری منتشر خواهد شد.

این شرکت همچنین یک حالت تشخیص جدید در ذره بین اجرا کرده است که می تواند به کاربران نابینا و بینا کمک کند تا به راحتی با اشیاء فیزیکی با برچسب های متنی ارتباط برقرار کنند.

اپل می گوید که کاربر می تواند دوربین دستگاه خود را به سمت برچسبی مانند صفحه کلید یا مایکروویو که آیفون یا آیپد آن را با صدای بلند می خوانند، بگیرد.

اپل معمولا ویژگی های نرم افزاری جدید خود را در کنفرانس توسعه دهندگان خود که قرار است در 5 ژوئن سال جاری برگزار شود، به نمایش می گذارد. این ویژگی ها در فصل تابستان به صورت بتا منتشر می شوند و در فصل پاییز همراه با آپدیت های اصلی iOS در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید