اظهارات ابر آروان درباره اتهامات وارده به این شرکت – ITIRAN


ابر آروان با انتشار بیانیه ای اتهامات وارده به این شرکت مبنی بر نقش این شرکت در مسدودسازی، محدودسازی و فیلترینگ اینترنت را تکذیب کرد. این شرکت با بیان اینکه تنها زیرساخت های ابری را فراهم می کند، اعلام کرده است که این فناوری نمی تواند نقشی در قطع یا محدود کردن اینترنت در هیچ کشوری ایفا کند.

اظهارات ابر آروان در این باره به شرح زیر است:

برای ما روشن است که ابر آروان که همیشه شفاف ترین منتقد و منتشر کننده گزارش هایی در مورد بی کیفیتی و سوء استفاده های گسترده از اینترنت ایران بوده است، مدت هاست که ناعادلانه مورد انتقاد و فشارهایی قرار گرفته است که باید علیه آن وارد شود. دولت ایران و شرکت هایی که اینترنت را محدود و فیلتر می کنند.

ابراروان بارها با توضیحات فنی دقیق این تهمت و دروغ را رد کرده است. لازم به ذکر است که ابر آروان تنها زیرساخت های ابری را ارائه می دهد و این فناوری نه در ایران و نه در هیچ جای دنیا نمی تواند نقشی در محدودیت اینترنت و یا مسدودسازی پروژه ها داشته باشد. اما ما بار دیگر در رد هر اتهام به تفصیل، شواهد و توضیحات خود را در اختیار رسانه های بین المللی و داخلی قرار خواهیم داد.

اگرچه شکایت حقوقی از هیچ‌کس، نهاد یا رسانه‌ای در این زمینه، نه در ایران و نه در سایر کشورها، دریافت نکرده‌ایم، اما امروز تصمیم گرفتیم با فریب سازمان‌یافته افکار عمومی فقط در دادگاه‌های بین‌المللی علنی برخورد قانونی کنیم و ثابت کنیم قربانی این تبلیغات را گسترش می دهیم. تهمت‌زنان باید پاسخگوی این همه خشونت‌های جسمی و روحی علیه کارکنان این استارت‌آپ باشند و پاسخ دهند که چرا پایداری ده‌ها هزار کسب‌وکار خصوصی در ایران و دسترسی مردم ایران به فناوری را – آن هم در چنین شرایط سختی – از بین می‌برند. باید با حسگرها متحد شود.

همچنین آمادگی داریم از نهادهای فنی مستقل داخلی و خارجی برای بررسی و شفاف سازی محصولات و زیرساخت های ابراروان دعوت کنیم. در مورد این از طریق ایمیل transparency@arvancloud.com ما از درخواست های شما استقبال می کنیم.”

دیدگاهتان را بنویسید