اپل استفاده از پورت USB-C را در آیفون های خود تایید کرده است – ITIRAN


سرانجام، پس از سال‌ها مقاومت در برابر استفاده از پورت USB-C در آیفون‌ها، اپل بالاخره به قوانین اتحادیه اروپا مبنی بر الزام استفاده از این استاندارد قدرت در گوشی‌های فروخته شده در کشورهای عضو تسلیم شد.
گرگ جوسویاک، معاون بازاریابی جهانی اپل، در پاسخ به این سوال که آیا جایگزینی برای لایتنینگ در دست ساخت است، گفت: «بدیهی است که ما باید قوانین را رعایت کنیم و چاره‌ای نداریم.
جوسویاک ادامه داد و درباره زمان استفاده از پورت USB-C در آیفون ها گفت: مقامات اتحادیه اروپا تعیین خواهند کرد که چه زمانی این استاندارد به آیفون های فروش در بازار اروپا معرفی شود.
در حال حاضر، قانون می گوید که تمام گوشی های هوشمند و تبلت ها باید تا پاییز سال 2024 به پورت USB-C مجهز شوند. با این حال، Joswiak در مورد اینکه آیا آیفون های موجود در خارج از اتحادیه اروپا به این پورت مجهز خواهند شد یا خیر، اظهار نظری نکرد.
اما از صحبت های این مدیر اپل به نظر می رسد که این شرکت از این قانون راضی نبوده و مجبور به رعایت آن شده است. Joswiak همچنین توضیح داد که چگونه اپل برای سال‌ها و دهه‌ها ترجیح می‌دهد به مهندسان داخلی خود تکیه کند تا استانداردهای تعیین شده توسط تنظیم‌کننده‌ها را رعایت کند.
او همچنین ادعا کرد که شارژرهای دارای کابل های جداشونده تا حد زیادی مشکل استانداردسازی را حل کرده اند و تغییر درگاه شارژ آیفون از Lightning به USB-C می تواند منجر به ضایعات الکترونیکی بیشتر شود.
با این حال، تنها یک راه وجود دارد که اپل می تواند از این قانون اتحادیه اروپا اجتناب کند، و آن عرضه آیفون مجهز به قابلیت شارژ بی سیم است. باید دید که آیا مهندسان اپل می توانند راه حلی برای جلوگیری از استفاده این شرکت از USB-C در آیفون های خود ارائه دهند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید