انتشار کاغذ سفید بیت کوین؛ یک روز تاریخی در دنیای تجارت جهانی – ITIRAN


در 31 اکتبر 2008 معادل 9 نوامبر 2008، ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز بیت کوین، کاغذ سفید بیت کوین را منتشر کرد که شامل اهداف، نقشه راه و فعالیت های این ارز دیجیتال است و بدین ترتیب بیت کوین رسما معرفی شد. جهان معرفی شد.

مدت کوتاهی پس از انتشار این کاغذ سفید در اینترنت، بیت کوین اوج گرفت و خود را به عنوان یک سیستم مالی بر سیستم های سنتی تحمیل کرد.

ساتوشی ناکاموتو در وایت پیپر بیت کوین نوشت: «نسخه ای همتا به همتا از پول الکترونیکی که پرداخت های آنلاین را بدون نیاز به شخص ثالث قابل اعتماد انجام می دهد. امضای الکترونیکی بخشی از راه حل است، اما اگر همچنان به شخص ثالثی برای پرداخت و جلوگیری از خرج مجدد ارز نیاز داریم، موضوع را از دست داده ایم.

او توضیح می دهد که سکه مجموعه ای از امضاهای دیجیتال است و صاحب سکه با کلید خصوصی خود سکه را به شخص دیگری تحویل می دهد و گیرنده تمام اطلاعات را همراه با سکه دریافت می کند. صحت معامله با تأیید امضای دیجیتال صاحبان قبلی سکه تأیید می شود.

امضاها و تراکنش‌های ماینرها یا گره‌های شبکه را اعتبارسنجی کنید آنها در ازای تایید تراکنش ها سکه دریافت و دریافت می کنند.

در واقع در این سیستم به جای انتقال از طریق بانک، پول دیجیتال با رضایت گره ها و کاربران شبکه ای که پول دیجیتال در آن گردش می کند، منتقل می شود و این گره ها هستند که انتقال را تایید می کنند نه بانک های متمرکز.

در حالی که در سیستم سنتی نیاز به یک سازمان یا بانک متمرکز برای تایید تراکنش ها و جلوگیری از انجام تراکنش های تکراری وجود دارد، در اینجا سیستمی داریم که همه مشارکت کنندگان شبکه بر سر تایید تراکنش ها توافق کنند و برای این منظور تراکنش ها باز و شفاف است. در شبکه اعلام شد و با شواهد جمعی تأیید شد.

کاربران می توانند ببینند که یک نفر چه زمانی پول را به شخص دوم منتقل می کند، اما اطلاعاتی که آن تراکنش را به شخص خاصی مرتبط می کند در دسترس نخواهد بود. در واقع، این اطلاعات مشابه چیزی است که در بازار سهام می بینیم: تاریخ و اندازه همه معاملات به صورت عمومی منتشر می شود بدون اینکه اعلام شود صاحب معامله چه کسی است.

در شبکه بیت کوین، گره ها یا کاربران شبکه هیچ تراکنش نامعتبری را به عنوان پرداخت نمی پذیرند و گره های صادق هرگز به کسی اجازه نمی دهند که بلوک خود را کنترل کند یا تراکنش های نامعتبر را تأیید کند.

تا زمانی که نودها تراکنش ها را به درستی تایید کنند، اختلالی در روند بیت کوین ایجاد نمی شود و با توجه به شفافیتی که در این شبکه وجود دارد، امکان تقلب و انجام تراکنش های نادرست در شبکه بیت کوین به صفر می رسد.

14 سال از انتشار وایت پیپر بیت کوین می گذرد که می توان گفت بزرگترین تحول در تاریخ بازارهای مالی و تجارت جهانی است و 2 سال پس از عرضه این ارز دیجیتال، در سال 2010، یک نفر برای خرید Paid، 10000 بیت کوین خرید. 2 پیتزا تانگا در حال حاضر بازار در وضعیت پایینی قرار دارد، هر بیت کوین بیش از 20 هزار دلار ارزش دارد و کاربران امیدوارند که بیت کوین تا سال آینده از بالاترین رقم تاریخی 67 هزار دلار عبور کند. برخی معتقدند که ایجاد بیت کوین از نظر تأثیرگذاری بر جهان برابر با ایجاد اینترنت است و ممکن است چندین سال طول بکشد تا این پدیده با افزایش تعداد کاربران و استفاده بیشتر از بلاک چین تأثیر خود را نشان دهد. کارکرد.

دیدگاهتان را بنویسید