هدست واقعیت ترکیبی اپل مجهز به اسکنر عنبیه – ITIRAN


مدتی است که شایعات مربوط به هدست واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی اپل در فضای مجازی منتشر شده است و اکنون شواهدی مبنی بر تجهیز این محصول به اسکنر عنبیه برای ورود و پرداخت وجود دارد.

به گفته منابع نزدیک به اپل، این فناوری می تواند پرداخت هزینه خریدهای درون برنامه ای را برای کاربران آسان تر کند و پشتیبانی چند کاربره را ارائه دهد. اپل هنوز به این خبر پاسخ نداده است، اما در سال 2017 این شرکت SensoMotorics را خریداری کرد، شرکتی که عینک های ردیاب چشم تولید می کند، که می تواند احتمال صحت این شایعه را افزایش دهد.

مینگ چی کو، تحلیلگر معروف فناوری نیز در سال 2017 ادعا کرد که Primax ماژول های ردیابی چشم را برای استفاده در محصولات اپل تولید و عرضه خواهد کرد که از فناوری تشخیص عنبیه نیز استفاده می کنند.

شایعه شده است که هدست واقعیت مجازی اپل برتر از هدست Quest Pro است که اخیرا معرفی شده است. دو دوربین از 14 دوربینی که در این هدست قرار می‌گیرند، پاها را ردیابی می‌کنند که عملکرد دستگاه را در مقایسه با 10 دوربین به کار رفته در هدفون‌های شرکت متا (بدون دوربین‌های هدف‌گیری شده به پا) بهبود می‌بخشد.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که در ساخت هدست جدید اپل از آلومینیوم، شیشه و مواد خاصی استفاده شده است که شاید در کاهش وزن دستگاه نسبت به هدست متا کوئست پرو موثر باشد. با این حال اطلاعاتی در مورد وزن این هدست جدید منتشر نشده است.

گزارش های قبلی حاکی از آن بود که هدست واقعیت مجازی یا مختلط اپل به ویژگی های پیشرفته ای مانند نمایشگرهایی با حساسیت فوق العاده بالا، ردیابی دقیق حالت چهره و لنزهای حرفه ای مجهز خواهد شد.

گفته می شود این هدست از پردازنده M2 استفاده می کند که در حال حاضر در برخی از جدیدترین مک های اپل استفاده می شود. از دیگر ویژگی های این هدست قابلیت تغییر نرخ رفرش است که می تواند در افزایش عمر باتری موثر باشد.

طبق آخرین شایعات، هدست جدید اپل در سال 2023 وارد بازار خواهد شد. در مورد قیمت نیز باید گفت که برخی منابع قیمت این محصول را 3000 دلار پیش بینی کرده اند که 1500 دلار بیشتر از هدست Quest Pro خواهد بود; اما ویژگی های خاص این هدست می تواند تا حدودی قیمت بالای آن را توجیه کند.

دیدگاهتان را بنویسید