تاریخ عرضه اولین خودروی تمام الکتریکی لامبورگینی اعلام شد – ITIRAN


مدیرعامل لامبورگینی، استفان وینکلمن در مصاحبه ای گفت که به زودی شاهد یک خودروی تمام برقی این شرکت نخواهیم بود.

اگرچه وینکلمن به خوبی می‌داند که باید به سمت تولید خودروهایی با ضایعات کمتر و سوخت تجدیدپذیر حرکت کند، اما اخیرا آب شیرینی را به دست فعالان و علاقمندان عرصه‌ها ریخته و اعلام کرده است که تولید خودروهایی با این ویژگی‌ها به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد. .

او گفت که دلیل آن بسیار ساده است. مردم عاشق خودروهای لامبورگینی با موتورهای بزرگ، پر سر و صدا و قدرتمند 10 سیلندر (V10) و 12 سیلندر (V12) (به همراه سبک تهاجمی و درهای باز در بالا) هستند و بعید است که یک شبه به این ویژگی ها اشاره کنیم. به. .

وینکلمن گفت که لامبورگینی در رویکرد و خط تولید نیز تغییراتی داشته است، اما نه به قیمت از بین بردن DNA قدرتمندترین موتورهای سوخت این شرکت، زیرا فشار بر شرکت‌های خودروسازی و مقررات سخت‌گیرانه‌تر آلایندگی در سراسر جهان تشدید شده است.

سازنده سوپراسپرت لوکس قصد دارد قدم به قدم به سمت برقی شدن خودروهای خود حرکت کند و عجله نخواهد کرد. او گفت: «این مهم نیست که اولین کسی باشید که از این فناوری استفاده می‌کنید، اما باید در آن بهترین باشید.

گفته می شود سال 2022 آخرین سالی خواهد بود که لامبورگینی خودروهای مجهز به موتورهای کم مصرف تولید و روانه بازار خواهد کرد.

این شرکت قصد دارد تا سال 2024 خط تولید خود را با سه مدل خودروی پلاگین هیبریدی که به عنوان نسخه های جدید آونتادور و هوراکان و همچنین طول چرخ اوروس وارد بازار می شود، بازگرداند.

خودروهای پلاگین هیبریدی بین خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی قرار گرفته‌اند، در مقایسه با مدل‌های هیبریدی از باتری‌های بزرگ‌تری استفاده می‌کنند، مصرف سوخت کمتری دارند و می‌توانند مسافت‌های کوتاه را با قدرت کمتر طی کنند.

وینکلمن معتقد است که هیبرید کردن محصولات این شرکت به گونه ای که برای بازار و مصرف کنندگان “قابل قبول و قابل هضم” باشد یکی از اولویت های این شرکت است. در واقع، ترکیب موتورهای الکتریکی تمیز و موتورهای بنزینی بزرگ به شرکت اجازه می دهد تا توجه هر دو خریدار را به خود جلب کند. کسانی که به موتورهای سوخت وفادار می مانند و کسانی که به مسئولیت زیست محیطی بیشتر اهمیت می دهند.

وینکلمن گفت: «ما با نسلی روبرو هستیم که مشتاقانه از موتورهای احتراق داخلی پشتیبانی می‌کند، و نسل‌های جدیدی داریم که می‌گویند می‌خواهیم شما را با تغییرات و کاهش آلاینده‌ها سازگار کنید. ما باید مطابق با آن عمل کنیم و از طرف دیگر نباید ارزش برند خود را پایین بیاوریم.

فراری، رقیب اصلی لامبورگینی، قبلاً دو مدل هیبریدی از پلاگین را معرفی کرده است. لامبورگینی قصد دارد تا سال 2025 انتشار CO2 را به نصف کاهش دهد. وینکلمن گفت که در حدود سال 2027 یا 2028، اولین خودروی تمام الکتریکی این شرکت به خیابان ها خواهد آمد.

این خودروی تمام برقی دارای چهار صندلی است و می توان از آن به عنوان خودروی روزانه استفاده کرد. نسخه الکتریکی شاسی بلند اوروس نیز موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید