تخطی از شبکه اینترنت کشور ادامه دارد – ITIRAN


دیروز (10 مرداد) آتش سوزی در یکی از استخرهای مخابراتی موجب قطعی شبکه ثابت و همراه در برخی مناطق تهران شد. اگرچه چند ساعت پس از این قطعی گسترده، شرکت مخابرات دلیل این وقفه و اختلال را اعلام و تاکید کرد که مشکل حل شده است، اما امروز ۲۰ مردادماه بسیاری از کاربران و کسب و کارها در شبکه های اجتماعی از ادامه کار کاربران گلایه دارند. کندی و قطعی شبکه اینترنت کشور گزارش شده است.

در برخی از گروه های تلگرامی که مدیران فنی و کارشناسان شبکه حضور دارند، از اختلال در شبکه اینترنت کشور از ابتدای صبح امروز (20 مرداد) تاکنون خبر می دهند.

روز گذشته، ۱۹ مردادماه، آتش سوزی در یکی از مناطق ارتباطی منطقه هشتم ارتباطی تهران، موجب قطع ارتباطات ثابت و سیار در این شهر شد و دوباره گزارش شد. این آتش سوزی باعث قطع و وقفه شدید خدمات بسیاری از شرکت های اینترنت ثابت و همراه از جمله ایرانسل، همراه اول و شاتل موبایل شد.

ساعاتی پس از این حادثه، شرکت مخابرات با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که متخصصان در این منطقه حضور دارند و مشکل قطع ارتباط ناشی از آتش سوزی را به سرعت حل خواهند کرد. همچنین ایرانسل شب گذشته در شبکه اطلاع رسانی خود اعلام کرد که به دلیل آتش سوزی در استخر ارتباطی مرکز قدس شرکت مخابرات ایران، از ساعت 13:40 روز دوشنبه 19 مرداد 1401، ارتباط و اینترنت برای مشتریان شرکت های ثابت و سیار در تهران .کرد که در نهایت با تمهیدات فنی اجرایی شد، تمامی مشکلات پیش آمده برای مکالمه و اینترنت مشتریان ایرانسل تا ساعت 16:00 به طور کامل برطرف شد. علاوه بر این اطلاعیه ها، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شب گذشته در اطلاعیه ای جدید از پیگیری این مشکل خبر داد.

در این اطلاعیه نظارتی آمده است: در پی اختلال در اینترنت، همراه با بازدید میدانی و جمع آوری اطلاعات مربوطه، اقدامات لازم برای رسیدگی به موضوع و اجرای مقررات در دستور کار قرار گرفت. ، و تلاش می شود تا از بروز چنین مشکلاتی توسط اپراتورهای ارتباطی جلوگیری شود. رگولاتوری در این اطلاعیه به جزئیات پیگیری، نحوه جبران خسارت این حادثه به کاربران و کسب و کارها اشاره ای نکرده است.

اکنون پس از گذشت 24 ساعت از این قطعی و اختلال، فعالان مشاغل اینترنتی از اختلالات جدید در شبکه اینترنت کشور گلایه دارند.

ساعاتی پیش بخش ارتباط با مشتریان شرکت ترویج ارتباطات بسا اطلاعیه ای مبنی بر توقف و قطع خدمات مشتریان خود ارسال کرد. در این اطلاعیه آمده است: «این درخواست به دلیل از کار افتادن شرکت زیرساخت انجام شده است. سه شنبه 11 مرداد از ساعت 10 الی 11 به مدت 1 ساعت. امکان ایجاد اختلال و قطعی در خدمات رسانی به مشتریان وجود دارد.

همچنین شرکت سرور ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد بر اساس اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت، امروز (20 مرداد) برخی از وب سایت ها و خدمات مستقر در داخل کشور از ساعت 10 الی 11 ممکن است قطع شود.

به گزارش ایران سرور، این خدمات شامل «هاست اشتراکی، میزبانی وب سایت، سرور مجازی و اختصاصی داخل ایران» است.

شرکت ارتباطات زیرساخت که هفته گذشته به دلیل مشکل برق در ساختمان LCT (مرکز اصلی توزیع اینترنت بین شرکت های خدمات اینترنتی) باعث قطعی اینترنت ثابت تهران شده بود، دلیل و جزئیات قطعی برق را اعلام نکرده است. اینترنت تا امروز لحظه

دیدگاهتان را بنویسید