متا قیمت هدست واقعیت مجازی Quest 2 – ITIRAN را افزایش داد


در حالی که قیمت محصولات و گجت های هوشمند با گذشت زمان و منسوخ شدن دستگاه ها امری عادی است، به نظر می رسد که این قانون نانوشته در مورد هدست Quest 2 صدق نمی کند.

براساس گزارش UploadVR، متا (فیسبوک سابق) قصد دارد قیمت هدست واقعیت مجازی Quest 2 را برای نسخه پایه 128 گیگابایتی خود از 299 دلار به 400 دلار در اول آگوست افزایش دهد.

این گزارش همچنین می گوید که قیمت مدل 512 گیگابایتی از 299 دلار به 500 دلار در وب سایت آمازون افزایش می یابد. علاوه بر این، مدل های بازسازی شده این دو نسخه به ترتیب با قیمت 349 و 429 دلار در دسترس خواهند بود.

با این حساب افزایش قیمت سایر لوازم جانبی این محصول دور از انتظار نخواهد بود. با این حال، گفته می شود که متا قصد دارد با ارائه رایگان Beat Saber به خریداران جدیدی که این هدست را بین اول آگوست تا 31 دسامبر خریداری می کنند، بخشی از افزایش هزینه را به کاربران منتقل کند.

این شرکت همچنین افزایش هزینه های تولید و حمل و نقل را دلیل افزایش قیمت عنوان کرد. در مقاله ای که متا در این زمینه منتشر کرده است، آمده است که این افزایش قیمت برای Quest 2 به متا اجازه می دهد تا سرمایه گذاری خود را در تحقیق و توسعه افزایش دهد.

به عنوان مثال، این شرکت به هدفون جدید Project Cambria اشاره کرد و اعلام کرد که نسل جدید هدفون این شرکت به زودی وارد بازار خواهد شد. در حال حاضر Quest 2 یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای ورود به دنیای واقعیت مجازی است که نیازی به کامپیوتر شخصی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید