جک دورسی از نقش خود در تمرکز اینترنت پشیمان است – ITIRAN


بنیانگذار توییتر جک دورسی دلتنگ روزهای اولیه اینترنت است. زمانی که پروتکل هایی مانند IRC وب را به مکانی نامحدود برای کاربران تبدیل کردند.

او از وضعیت فعلی اینترنت راضی نیست و از ایجاد چنین شرایطی تا حدودی احساس گناه می کند. او در توییتر گفت: «روزی که Unsenet، IRC، وب و حتی ایمیل (با PGP) حضور داشتند شگفت‌انگیز بود.

او در توییت دیگری گفت: «تمرکز بر اطلاعات و هویت واقعاً اینترنت را تحت تأثیر قرار داده است. می دانم که تا حدودی مقصر هستم و از این بابت متاسفم. حساب توییتر دورسی یک شناخت شگفت انگیز از یک رهبر ارشد فناوری است که در طول سال ها میلیاردها دلار درآمد داشته است.

او همچنین پلتفرمی ساخت که نحوه مصرف اطلاعات ما را به صورت متمرکز تغییر داد. اگرچه توییتر ممکن است به اندازه فیس بوک و تیک تاک نباشد، تأثیر آن بر اقتصاد اطلاعات غیرقابل انکار است.

این روزها بسیاری از کاربران زمانی که می خواهند از رویدادهای جاری آگاه شوند به توییتر روی می آورند. این شرکت گاهی برای مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست اقدام می کند، اما این تلاش ها ممکن است به ضرر برخی از سازمان های دولتی باشد.

جک دورسی از وضعیت فعلی اینترنت ابراز پشیمانی کرد و در ماه دسامبر در مورد اینکه چگونه وب 3 قبلاً توسط سرمایه گذاران به اشتراک گذاشته شده است صحبت کرد. او در آن زمان گفت: «شما صاحب وب 3 نیستید. سرمایه گذاران خطرپذیر و شرکت های با مسئولیت محدود دارای وب 3 هستند و هرگز ضرر نخواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید