پرداخت با ارز دیجیتال خط قرمز قوانین پولی و بانکی کشور است – ITIRAN


معاون وزیر ارتباطات از برنامه دولت برای ساماندهی ذخیره و مبادله ارزهای رمزنگاری شده در کشور خبر داد و گفت: پرداخت در ارزهای رمزپایه را به رسمیت نمی شناسیم. وی با اشاره به تصمیم اخیر کارگروه اقتصاد دیجیتال برای مقابله با ارزهای دیجیتال، افزود: وقتی روی رمز ارز ملی کار می کنیم و رمز ارز ملی خودمان را داریم، طبیعی است که نمی توانیم اجازه بدهیم که پرداخت ها به غیر از ارزهای دیجیتال انجام شود. -ارز ارز. بودن ارزهای دیجیتال ملی.”

رضا باقری اصل معاون وزیر ارتباطات و دبیر اجرایی فناوری اطلاعات در گفت و گوی تلفنی با برنامه میز اقتصاد نیمروز درباره آخرین مصوبه کارگروه اقتصاد دیجیتال مبارزه با نمادهای ارزی گفت: وقتی روی پول ملی کار می کنیم. کد ارز، ما کد پول ملی خود را داریم. ”طبیعاً نمی‌توانیم اجازه دهیم که پرداخت‌ها با ارزهای دیجیتال غیر ملی انجام شود.

وی تاکید کرد: استفاده از رمز ارزی خارج از دولت و خلاف قوانین پولی و بانکی کشور است، بنابراین قانونی نخواهیم داشت که پرداخت با رمزهای غیر متعلق به ما را تشخیص دهد.

باقری اصل همچنین با بیان اینکه می‌توان از ارزهای رمزپایه رایج استفاده کرد، گفت: وقتی روی رمز ارز ملی کار می‌کنیم و رمز ارز ملی خودمان را داریم، طبیعتاً نمی‌توانیم اجازه دهیم با ارزهای غیرملی پرداخت‌ها انجام شود.

وی تاکید کرد: خدای ناکرده نمی خواهیم مردم ضرر کنند زیرا ارزهای دیجیتال دارایی دیجیتال هستند و هرکسی که می خواهد آنها را به اشتراک بگذارد باید بر اساس یک سری قوانین باشد. همانند قوانین موجود در بورس و سایر ارزها، کد ارز باید تنظیم شود و سیستم بانکی نیز باید کد ارز را رعایت کند.

باگیری اصل، معاون وزیر ارتباطات: وقتی روی رمز ارز ملی کار می کنیم و رمز ارز ملی خودمان را داریم، البته نمی توانیم اجازه دهیم که پرداخت ها با ارز غیرملی انجام شود.

باقری اصل در خاتمه گفت: همکاری همه جانبه ای بین این وزارتخانه و وزارت اقتصاد وجود دارد که با هماهنگی معاونت اقتصادی ریاست جمهوری و در نهایت در کارگروه کار کمیته های زیرمجموعه وزارت اقتصاد در حال انجام است. وزارت ارتباطات، تدارکات و تعاون حضور رئیس جمهور در امور علمی را تایید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید