مقررات: افزایش تعرفه اینترنت تصویب شد – ITIRAN


به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات، به استثنای یک مورد بلاتکلیفی در تعرفه یکی از اپراتورهای ثابت که بلافاصله قبل از رسیدگی عودت داده شد، بقیه تغییرات براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات بوده است. و هیچ تخلفی رخ نداده است.

صدیق عباس شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه سازمان تنظیم تعرفه، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است، گفت: آخرین تعرفه اینترنت همراه به سال 95 و اینترنت ثابت به سال 96 برمی گردد.

وی به حداکثر قیمت و سقف برای اپراتورها بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات اشاره کرد و افزود: اگر اپراتورها قیمت بین کف و سقف را بفروشند و بی دلیل سازمان را تحویل گرفته باشند، تخلف نکرده اند. کمیسیون تنظیم مقررات نسبت به رعایت موازین قیمتی قانونی بسیار حساس است و هرگونه افزایش حداقلی در چارچوب آیین نامه باید با توجیه کامل و اطمینان از تداوم خدمات و ارتقای کیفیت شبکه همراه باشد.

رئیس رگولاتوری ادامه داد: سازمان فقط در یک مورد سفارش می دهد و پس از آن اپراتور قیمت ها را بالاتر یا کمتر از سقف قانونی می کند. اگر بالاتر از سقف باشد باید سریعا برگردند، اگر از کف پایین تر باشد معمولا از کف سرویس نمی دهیم اما طبق مقررات دستور می دهیم حداقل سه سال عمر کنند. بنابراین دستور رشد نمی تواند توسط رگولاتوری صادر شود.

وی افزود: شاید این سوال پیش بیاید که چرا از سطح قیمت پایین نمی آید، زیرا قوی ترین اپراتورها با کاهش قیمت ها رقبا را پشت سر نمی گذارند. زیرا آنچه واقعاً بازار را تنظیم می کند رقابت است. یادآور می شوم قبل از مسابقه یک سیم کارت در موبایل با قیمت رسمی 440 هزار صومی و بسته های یک ساله عرضه می شد.

عباس شاهکوه با اشاره به افزایش هزینه‌های شبکه در سال‌های گذشته گفت: در سال‌های 96 و 97 اپراتورها طبق آمار ما سالانه حدود یک میلیارد دلار برای شبکه‌های خود هزینه می‌کردند، اما اکنون این رقم به دلیل افزایش هزینه‌ها است. به حدود 300 میلیون دلار رسیده است که بیش از یک میلیون ریال است، اما تجهیزات قابل ارائه بسیار کمتر است و با توجه به ریالی بودن درآمد، در صورت ادامه این روند، شبکه با کیفیتی باقی نمی ماند. در آینده در مورد ارزان بودن یا هزینه بالای آن صحبت کنید.

وی افزود: سال گذشته به دلیل قانون بودجه امکان افزایش قیمت حتی در مصوبه کمیسیون وجود نداشت که مصوبات سال های 95 و 96 بوده است. آنها حداقل تغییرات را در تعرفه های خود ایجاد کرده اند.

رئیس رگولاتوری با اشاره به بررسی بسته‌ها و تعرفه‌های جدید گفت: به جز یک مورد ابهام در تعرفه یکی از اپراتورهای ثابت که بلافاصله قبل از پایان بررسی عودت داده شد، تغییرات دیگری نیز انجام شده است. ساخته شده است. بر اساس مصوبه کمیسیون نظارتی.» این افزایش‌ها باید به حداقل ممکن برسد و تلاش شود تا با شناسایی بسته‌های مناسب یا روش‌های دیگر، بخش‌هایی از جامعه شناسایی شوند که ممکن است با چالش مواجه شوند.

وی حداکثر قیمت فروش یک گیگابایت اینترنت برای سیم کارت های دائمی و اعتباری را به ترتیب 40 هزار تومان و 60 هزار تومان و برای اپراتورهای ثابت را 2 هزار تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ عرضه شده است. در محل تعیین شده، کمی بیش از 50 درصد از سقف نصب شده فروخته شد. البته قصد داریم حتی حداکثر تعرفه موبایل را کاهش دهیم.

عباس شاهکوه خاطرنشان کرد: بر اساس قانون نمی خواهیم اپراتورها تعرفه ها را افزایش دهند، بلکه می خواهیم از پوشش کامل، کیفیت و نوسازی فناوری که از نیازهای اساسی مردم است اطمینان حاصل کنند. وی افزود: با این افزایش قیمت‌ها و فرصت سرمایه‌گذاری اپراتورها، دیگر عذر اپراتورها را نمی‌پذیریم و از آنها می‌خواهیم اپلیکیشن خود را گامی در جهت پوشش کامل پهنای باند تلفن همراه، دوبرابر کردن کیفیت و پوشش 5G به حداقل 10 ببینند. گفت . . درصد جمعیت کشور را در سه سال آینده به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید