خاستگاه شهر خردمند سئول در متوارس – ITIRAN


در سال های اخیر با مطرح شدن موضوع توسعه پایدار، اصطلاح شهر هوشمند شکل گرفت و در میان توجهات صنعت رواج پیدا کرد. امروزه بسیاری از کلان شهرها می خواهند به عنوان شهرهای هوشمند پیشرفت کنند. شهری نوآور که از فناوری اطلاعات و ارتباطات و سایر ابزارها برای ارتقای کیفیت زندگی، کارایی فعالیت‌ها و خدمات شهری استفاده می‌کند و در عین حال می‌تواند با نیازها در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی سازگار باشد. مجله آنلاین Slowly VentureBeat نسل های حال و آینده، سیر تکامل کره جنوبی را در استفاده از Metaverbs برای ساختن یک شهر هوشمند پوشش می دهد.

کره جنوبی در حال حاضر یکی از کشورهای پیشرو در استفاده از فناوری های جدید است. اکنون پایتخت آن، سئول، یک قدم جلوتر از شهر هوشمند است و بذر یک متااکوسیستم به نام “Seoul Meta-‘s” را برای همه مناطق مدیریت شهری خود می کارد. این تلاش واقعیت رو به رشد و واقعیت مجازی را برای بهبود خدمات شهری و همچنین برنامه ریزی، مدیریت و حمایت از گردشگری مجازی ترکیب می کند.

دفتر سیاست شهر هوشمند سئول در کنفرانس محاسبات آینده MIT پیشرفت و چشم انداز خود را برای آینده توضیح داد: “کاربران می توانند آواتارهای خود را ایجاد کنند و در یک تور مجازی از شهر شرکت کنند.” در چشم انداز بلندمدت خود، سئول گزینه های مختلفی را برای خدمات توسعه کسب و کار، آموزش و خدمات پشتیبانی شهری برای ثبت شکایات، درخواست های املاک و مستغلات و پرونده های مالیاتی اعلام کرده است. مدیران امیدوارند این پروژه را به عنوان یک خدمت رایگان برای شهروندان تکمیل کنند.

از سوی دیگر، سئول یکی از سریع ترین شهرهای اینترنتی در جهان است. بیش از 95 درصد از جمعیت ده میلیونی آن اکنون به خدمات 4G یا 5G متصل هستند. علاوه بر این، دولت شهر یک شبکه گسترده Wi-Fi رایگان با بیش از 100000 نقطه دسترسی فراهم کرده است. سه هدف اصلی در این پروژه وجود دارد. در ابتدا، توسعه دهندگان می خواستند دسترسی شهروندان به خدمات دولتی و یکدیگر را آسان تر کنند. “هدف بعدی آنها غلبه بر محدودیت های زمانی، مکانی و زبانی و در نهایت کشف راه های جدید برای بهبود تجربه و رضایت کاربران است.”

بدیهی است که این بستر دسترسی به خدمات مختلف در شهر را تثبیت خواهد کرد. همچنین استفاده از خدماتی را که از دوقلوهای دیجیتال سه بعدی برای بهبود دسترسی به ویدیوهای امنیتی محلی، گزارش های آتش سوزی و بهبود زیرساخت های عمومی استفاده می کنند، آسان تر می کند. دوقلو دیجیتال نمایش دیجیتالی از یک شی، فرآیند یا سرویس فیزیکی است. دوقلوهای دیجیتال می‌توانند کپی دیجیتالی از یک شی، مانند موتور جت یا مزرعه توربین‌های بادی، یا حتی اشیاء بزرگ‌تر، مانند ساختمان‌ها یا کل شهرها در دنیای فیزیکی باشند. به عنوان مثال، سرویس S-Map اکنون یک دوقلو دیجیتال در برنامه ریزی شهری است که نظارت بر حریق و تحلیل باد را در زمان واقعی ارائه می دهد. یک سرویس امنیتی به نام Ansimi App نیز کاربران را به سرویس پلیس سئول متصل می کند تا با استفاده از اطلاعات مکان و کانال های دوربین، تحقیقات پلیس را سرعت بخشد.

پادشاهی متفاوت در متوار

سئول با یک برنامه پنج ساله و استفاده از ظرفیت رو به رشد در تعدادی از زمینه های کلیدی هر روز به پروژه نزدیکتر می شود. به عنوان مثال، پورتال شهر اکنون خدمات کسب و کار مبتنی بر مکان را برای استارت آپ ها ارائه می دهد تا ایده ها و خدمات تجاری جدید خود را به نمایش بگذارند. پورتال آموزشی همچنین 34 پردیس پردیس را برای ارائه فرصت های مربیگری، همکاری و شبکه ادغام می کند. از سوی دیگر، سرویس گردشگری مجازی به مردم محلی و بازدیدکنندگان خارجی امکان کشف جاذبه های تاریخی و سرگرمی را می دهد. بنابراین، شهر جهانی سئول در حال گسترش فعالیت های خود و کار بر روی زیرساخت ها برای حمایت از جشنواره های بزرگ و نمایشگاه های موزه است. در نهایت، این پروژه همچنین فضاهای همکاری مجازی را برای شهروندان فراهم می کند تا از راه دور کار کنند. ظاهراً آنها در یک دفتر واقعی کار می کردند. پارک گفت: “امیدواریم روزی یک کارمند دولتی مبتنی بر هوش مصنوعی در دفتر Metavers با همکاری نزدیک با دیگران برای خدمات عمومی کار کند.”

لازم به ذکر است که شهرها بستر اصلی استفاده از کاربردهای فناوری اطلاعات هستند. به همین دلیل اهمیت اطلاعات در فرآیند تصمیم گیری در فناوری اطلاعات و ارتباطات به سرعت در حال افزایش است. در نتیجه، گسترش شهرهای هوشمند می تواند فرصت های زیادی را برای محیط زیست، کار و اوقات فراغت ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید