روندهای اصلی فناوری در صنعت مد – ITIRAN


با شتاب گرفتن نوآوری های تکنولوژیکی، شرکت های مد می توانند خدمات بهتری را به مشتریان ارائه دهند و در عین حال کسب و کاری کارآمدتر و مسئولانه تر را ایجاد کنند. بر اساس گزارشی که توسط McKinsey Consulting در سال 2021 منتشر شد، شرکت های مد 1.6 تا 1.8 درصد از درآمد خود را در فناوری سرمایه گذاری کرده اند و انتظار می رود این رقم تا سال 2030 به 3.5 درصد افزایش یابد. 3 درصد افزایش یابد. ایده این رشد پیش بینی شده این است که این فناوری می تواند یک مزیت رقابتی در فعالیت های تعامل با مشتری ایجاد کند، که شرکت ها همچنان بر روی آن تمرکز بیشتری دارند. از سوی دیگر، در طول اپیدمی کووید-19، ارتباطات دیجیتالی مصرف‌کنندگان مانند گذراندن ساعات بیشتر آنلاین، عادات خرید جدید، افزایش علاقه به بازی‌ها و دنیای مجازی به میزان قابل توجهی افزایش یافت. این اپیدمی همچنین روابط برند دیجیتال را تقویت کرده است. حدود 72 درصد از مشتریان گزارش دادند که تا سال 2021 با برندهای آنلاین در تعامل خواهند بود. بنابراین، انتظار می‌رود که در سال آینده شاهد افزایش رفع محدودیت‌ها، همکاری دیجیتال و تأثیر فناوری بر زندگی مردم باشیم. از سوی دیگر، تجزیه و تحلیل مک کنزی نشان می دهد که تا سال 2024، کلمات تولید شده توسط هوش مصنوعی می تواند بیش از نیمی از تعاملات افراد با رایانه ها را افزایش دهد و بیش از 75 درصد از داده های تولید شده توسط شرکت ها با استفاده از رایانش ابری پردازش می شود. . همچنین پیش بینی می شود که تا سال 2030، بیش از 80 درصد از جمعیت جهان به شبکه های 5G متصل شده و دسترسی سریع تری به انتقال داده ها در دستگاه های IoT داشته باشند.

با پیشرفت فناوری، پتانسیل عملی فناوری مدرن بیش از هر زمان دیگری آشکار می شود. تحلیل مک‌کنزی نشان می‌دهد که شرکت‌های مد که اکنون هوش مصنوعی را در مدل‌های کسب‌وکار خود گنجانده‌اند، می‌توانند تا سال ۲۰۳۰ جریان نقدی خود را ۱۱۸ درصد افزایش دهند. برعکس، کسانی که در سرمایه گذاری در فناوری های دیجیتال کندتر هستند، عقب خواهند ماند و ممکن است کاهش نسبی 23 درصدی را شاهد باشند. زیرا طی سه سال آینده، دامنه های دیجیتال تفاوت واقعی در کار خود خواهند دید.

پنج فرآیند اصلی در فناوری مد

زمانی که رهبران صنعت مد قصد دارند منابع تکنولوژیکی خود را به حداکثر برسانند، مک‌کینزی مسائل کلیدی را در تجارت مد شناسایی کرده است که می‌تواند به صنعت کمک کند تا برخی از چالش‌های خود را برطرف کند و پتانسیل خود را گسترش دهد.

بررسی واقعیت متاور: امروزه، اگرچه ارزش بازاریابی مد دیجیتال و برندهای غیرقابل جایگزین (NFT) آشکار است، برندها باید فرصت‌های عینی را از فرصت‌های تبلیغاتی جدا کنند تا درآمد پایدار را از طریق مشارکت‌های رو به رشد مصرف‌کننده با متوارز ارائه دهند.

فراشخصی سازی: برندها به مجموعه رو به رشدی از ابزارها و فناوری های فردی برای بهبود سفارشی سازی و مدیریت ارتباط با مشتری دسترسی دارند. اکنون این امکان برای مدیران وجود دارد که از ابرداده و هوش مصنوعی برای ارائه تجربه شخصی که وفاداری طولانی مدت ایجاد می کند، استفاده کنند.

فروشگاه های متصل: رشد مداوم تجارت الکترونیک، بازیگران مد را وادار کرده است که در نقش فروشگاه های فیزیکی تجدید نظر کنند. رهبران صنعت مد می توانند مشکلات مصرف کنندگان را با استفاده از برنامه های تلفن همراه در فروشگاه و فناوری Micro-Fulfillment حل کنند.

به روز رسانی یکپارچه: اگرچه ابزارهای دیجیتال و تجزیه و تحلیل بخش های کلیدی ارزش صنعت مد را تغییر داده اند، این بهینه سازی ها اغلب در سازمان ها نادیده گرفته می شوند و پتانسیل بهبود بین عملکردی را محدود می کنند. در نتیجه، برندها باید شروع به ادغام زنجیره ارزش جهانی برای ایجاد راه های کارآمدتر و سودآور کنند.

ردیابی: سیستم‌های ردیابی که از طریق نرم‌افزار ردیابی و ابرداده کار می‌کنند به برندهای مد کمک می‌کنند تا به زنجیره‌های تامین خود دسترسی پیدا کنند و چرخه عمر محصولات خود را بهتر درک کنند.

واضح است که در میان تمام پیشرفت‌های تکنولوژیکی که صنعت مد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، متاوارز از جذابیت خاصی برخوردار است. در سال 2021، کل هزینه های جهانی صرفاً برای کالاهای مجازی به بیش از 100 میلیارد دلار خواهد رسید که بیش از دو برابر سال 2015 بود. برای بسیاری از برندهای مد، تجربه مشتری و خدمات شخصی سازی شده پایه و اساس تجارت دیجیتال آنها است. البته، مشتریان آنها انتظارات کمی ندارند، اما پیشرفت در هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل و محاسبات ابری به این معنی است که کسب و کارها ابزارهایی برای کار با هر داده ای دارند. این می‌تواند از ترافیک فراشخصی‌سازی پشتیبانی کند، جایی که فناوری به تجارت الکترونیک مبتنی بر تجارت الکترونیک کمک می‌کند تا سلیقه فردی محصولات و سبک‌های مشتری را بهینه کند. این چشم انداز می تواند به مشتریان امکان دسترسی دائمی به وب سایت ها و بازارهای مدیریت شده را بدهد. برای دستیابی به این هدف، تصمیم گیرندگان باید داده ها و قابلیت های تجزیه و تحلیل خود را بهینه کرده و در مقیاس بزرگ ارائه دهند. در کنار شخصی سازی، انتظار می رود بسیاری از برندها در سال آینده روی فروشگاه و تجربه در فروشگاه سرمایه گذاری کنند و از فناوری های مستقل مانند آینه های جادویی، قلم ها و هولوگرام های تعاملی برای پر کردن شکاف بین کانال های آنلاین و آفلاین استفاده کنند. علاوه بر این برنامه‌های تلفن همراه، می‌توان راهی یکپارچه برای شرکای فروشگاه ارائه کرد تا خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهند. علاوه بر این، استفاده از علم رباتیک و نرم افزار بهینه سازی سهام برای ادغام فروشگاه های فیزیکی می تواند به کاهش هزینه برندها و خرده فروشان تا 90 درصد کمک کند.

از سوی دیگر، بیش از 60 درصد از رهبران مد معتقدند که ایجاد یک فرآیند دیجیتال یکپارچه در سراسر سازمانشان یکی از اهداف دیجیتالی اصلی آنها در سال 2025 خواهد بود. همچنین بیش از 50 درصد از تصمیم گیرندگان مد معتقدند که با ایجاد ردیابی می توان از انتشار گازهای گلخانه ای در زنجیره تامین جلوگیری کرد. به خوبی شناخته شده است که برندها تمرکز خود را بر روی ردیابی از طریق زنجیره تامین خود افزایش می دهند و از آنجایی که برندها برای دستیابی به اهداف زیست محیطی، اجتماعی و مدیریتی (ESG) هدفشان کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است، می توانند از اطلاعات زبان مشترک برای مقایسه و همچنین برای مقایسه استفاده کنند. حمل. از استانداردهای جدید علامت گذاری و نرم افزار ردیابی استفاده کنید. یکی از معدود چیزهایی که در مورد صنعت مد واضح است این است که هیچ چیز ثابت نمی ماند و امکانات فناوری پیشنهادی همچنان در حال تکامل است زیرا برخی از بازارها سعی می کنند بر چالش های همه گیر کووید-19 غلبه کنند و جهان فراتر را کشف کنند. بنابراین، وظیفه تصمیم گیرندگان صنعت مد این است که بیاموزند چگونه می توان از فناوری برای تسهیل فرآیندهای عملیاتی و ایجاد ارزش برای پایداری در سال های آینده استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید