در سه ماهه اول سال 2022، درآمد اپل 97.3 میلیارد دلار بود – ITIRAN


اپل در جدیدترین گزارش مالی خود اعلام کرد که توانسته درآمدی معادل 97.3 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال 2022 به ثبت برساند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد رشد داشته است.

شرکت اپل گزارش می دهد که در ساعات اخیر، شرکت های بزرگ فناوری جزئیاتی در مورد نتایج مالی کسب و کار خود ارائه کرده اند. در همین حال، شرکت مادر گوگل، آلفابت، اعلام کرد که آنچه را که انتظار داشت به دست نیاورد و متا توانست بیش از حد انتظار انجام دهد.

به گفته تیم کوک، مدیرعامل اپل در سه ماهه منتهی به 31 مارس نیز نتایج برجسته ای داشته است. وی گفت: نتایج فعالیت های تجاری فراتر از انتظارات است.

علیرغم رشد درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، عملکرد اپل به بالاترین سطح خود در سه سال اخیر یعنی 123.9 میلیارد دلار سقوط کرد و همه رکوردها را شکست.

با این حال، اپل اعلام کرده است که در سه ماهه گذشته درآمد این شرکت در بخش خدمات، که شامل اشتراک هایی مانند تی وی پلاس، موزیک می شود. و فیتنس پلاس به اوج خود رسید. البته اپل در مورد درآمد این بخش و خدمات مختلف توضیحی نمی دهد و نمی توان دقیقاً گفت که این رشد درآمد چقدر بوده است.

به گفته اپل، سایر شرکت های این شرکت به خوبی عمل می کنند، درآمد حاصل از فروش مک، آیفون و دستگاه های بسته و .. نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. به گفته تیم کوک، این عملکرد موفق این محصول سخت افزاری در حالی به دست آمد که عرضه مک استودیو و استودیو نمایشگر با آیفون SE 3 در ماه مارس آغاز شد.

اما نکته قابل توجه این گزارش کاهش فروش آی‌پد بود که در مدت مشابه سال گذشته نتوانست به بالای ۷.۸ میلیارد دلار برسد و درآمد ۷.۶ میلیارد دلاری را به ثبت رساند. البته این وضعیت غیرعادی نیست و بارها شاهد تغییر در درآمد این محصول بوده ایم.

با این حال، دستگاه های بسته اپل به خوبی درخشیدند و 19.8 میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش محصولاتی مانند ایرپاد و اپل واچ برای مردم کوپرتینو به ارمغان آوردند. در مدت مشابه سال گذشته، این تجارت 16.9 میلیارد دلار درآمد گزارش کرده است.

درآمد اپل در سه ماهه اول سال 2022، 97.3 میلیارد دلار بوده است

فروش مک های اپل نیز در این دوره به 10.4 میلیارد دلار رسید که بیش از 1 میلیارد دلار نسبت به سال قبل (9.1 میلیارد دلار) افزایش یافته است.

به گفته اپل، نصب محصولات این شرکت در کشورهای مختلف جهان به بالاترین سطح رسیده است. اشتراک پولی نیز رشد قابل توجهی داشته است و اکنون بیش از 825 میلیون مشترک در سراسر جهان از خدمات اشتراک این شرکت استفاده می کنند. از این تعداد 165 میلیون فقط در 12 ماه گذشته ثبت شده است.

تیم کوک در بخشی دیگر از سخنان خود به محدودیت های عرضه محصولات نیز اشاره کرد و گفت: اختلال در اپیدمی ویروس کرونا در چین و کمبود چیپس بر عملکرد این شرکت تاثیر منفی گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید