دو سیاره زمین مانند را در مدار یک ستاره نزدیک کشف کنید – ITIRAN


ستاره شناسان اکتشافات مهمی در یکی از منظومه های چند سیاره ای نزدیک به زمین داشته اند. این منظومه چند سیاره ای حدود 33 سال نوری از زمین فاصله دارد و توسط ماهواره TESS ناسا کشف شد. این سیستم برای اولین بار در اکتبر 2021 توسط یک محقق MIT در حین بررسی داده های ماهواره ای TESS کشف شد.

ستاره ای به نام HD 260655 نیز در مرکز منظومه کشف شده است که حداقل دو سیاره زمین مانند را می پوشاند.

محققی به نام میشل کانیموتو سیگنال های دریافتی را بررسی کرد و تشخیص داد که در مسیر نور ستاره HD 260655 می تواند دو جرم یا دو سیاره باشد. البته شناسایی این دو مانع چندین سال طول می کشد، اما با استفاده از داده های ستاره HD 260655، روند تعیین ماهیت این دو مانع کوتاه شده است.

کانیموتو همچنین فاش کرد که ستاره HD 260655 توسط یک دستگاه پیشرفته به نام HIRES کنترل می شود. این دستگاه – HIRES – در هاوایی قرار دارد و بخشی از رصدخانه Kek است. علاوه بر این، همان ستاره در مقاله مستقل Carmens ذکر شده است. کارمنس بخشی از رصدخانه کولار آلتو در اسپانیا است.

کانیموتو و تیمش از داده های ستاره استفاده کردند و آنها را ترکیب کردند تا به این نتیجه رسیدند که در واقع دو سیاره در اطراف ستاره HD 260655 وجود دارد. او گفت: “هر دو سیاره در این منظومه به دلیل نور بالایی که از ستاره HD 260655 دریافت می کنند، اهداف بالایی برای مطالعه و تحقیق هستند.”

پس از تحقیقات بیشتر بر روی داده های ماهواره تس، اخترشناسان دریافتند که سیاره درونی، معروف به HD 260655b، هر 2.8 روز یک بار به دور ستاره خود می چرخد ​​و سیاره بیرونی، معروف به HD 2606555c، هر 5 دور یک بار در روز می چرخد. 7 روز. بررسی ها نشان می دهد که جرم سیاره درونی دو برابر جرم زمین و جرم سیاره دیگر سه برابر جرم زمین است.

برای تعیین چگالی دو سیاره، تیم به این نتیجه رسید که هر دو سیاره زمین مانند یا زمین مانند هستند، اما از آنجایی که دما در هر دو سیاره بسیار بالا است، بعید است که هیچ موجودی (از موجودات زمینی) بتواند روی آنها زندگی کند. . .

خانم کانیموتو گفت: «دمای این سیارات به قدری بالاست که آب روی صورت آنها عملاً غیرممکن است.

دیدگاهتان را بنویسید