زارع پور: دولت محدودیتی برای واردات پهنای باند نداشته است – ITIRAN


کاهش قابل توجه کیفیت شبکه تلفن همراه و اینترنت در روزهای اخیر با واکنش جدی کاربران مواجه شده و انتقادات زیادی را از سوی وزارت ارتباطات به دنبال داشته است. این امر وزیر ارتباطات را بر آن داشت تا بخش عمده ای از سخنان خود در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود را به این موضوع اختصاص دهد و در مورد برنامه های این وزارتخانه برای توسعه زیرساخت های ارتباطی صحبت کند. اگرچه وزیر قول داده است که زیرساخت های کشور را تا مهرماه حدود 70 درصد افزایش دهد و وضعیت را بهبود بخشد، اما برخی از کاربران معتقدند که تعطیلی اخیر عمدتاً عمدی است و باید پاسخگوی تقاضای رو به رشد مصرف کنندگان و کمبود زیرساخت های ارتباطی باشد. با این شبکه ها انجام دهید مخاطب ..

ما پهنای باند را محدود نمی کنیم

به گزارش ایرنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته در گفت و گوی تلویزیونی درباره کاهش کیفیت و سرعت اینترنت گفت: سرعت اینترنت به عوامل مختلفی بستگی دارد. از تلفن همراه و مودم کاربر گرفته تا سایت های BTS، شبکه مخابراتی و شبکه زیرساخت همگی بر سرعت اینترنت تاثیر می گذارند. وی تاکید کرد: بخشی از این مجموعه عوامل مانند اطمینان از ارتباطات بین المللی و ارتقای کیفیت شبکه در اختیار ماست. برخی تصور می کنند که دولت سیزدهم واردات پهن باند را محدود کرده است اما باید بگویم در حال حاضر مشکلی برای تامین اینترنت مورد نیاز کشور نداریم و اصلا چنین بحثی وجود ندارد.

زارع پور تاکید کرد: در حال تامین پهنای باند مورد نیاز کشور هستیم و منابع مختلف تامین اینترنت را از شبکه ها و شرکت های مختلف در نظر گرفته ایم تا در صورت وجود بتوانیم آن را جایگزین کنیم. “

زارع پور گفت: در بهمن ماه سال گذشته با یک کنسرسیوم ایرانی قراردادی امضا کردیم که ظرف مدت هشت ماه ظرفیت زیرساخت های کشور را 70 درصد افزایش دهیم. این روند آغاز شده و تا مهرماه 70 درصد به ظرفیت کل زیرساخت های قبلی اضافه می شود. یعنی ظرف 8 ماه ظرفیت را به آنچه در 15 سال گذشته انجام شده است افزایش خواهیم داد.

وی در خصوص دلایل افزایش ظرفیت شبکه زیرساختی کشور گفت: اگرچه شبکه زیرساخت بومی ظرفیت لازم را دارد، اما به دلیل اینکه قصد داریم پروژه بزرگ انتقال 20 میلیون پورت فیبر نوری به کاربران و کسب و کارها را تکمیل کنیم. . برای سرعت بخشیدن به دسترسی و تقاضای کاربران، باید آماده باشید.

خرابی شبکه ارتباطی در برخی مناطق

زارع پور در خصوص تاثیر افزایش ظرفیت شبکه زیرساخت بر تجربه کاربران از استفاده از اینترنت گفت: قطعا موثر بوده و به سرعت در حال بهبود است. البته شبکه بومی ما گلوگاه نیست. آنچه در اختیار بخش خصوصی است، یعنی شبکه یکپارچه مخابرات، شبکه داخل شهرها و مناطق، بین شهرها، متأسفانه حدود 10-12 سال است که تمدید نشده است و در برخی مناطق شبکه مخابراتی قدیمی و نیازمند است. به روز رسانی فوری

وی ادامه داد: سال گذشته به شرکت مخابرات کمک کردیم بخشی از شبکه خود را بازسازی کند در حالی که این کار ما نیست و خود بخش خصوصی باید این کار را انجام دهد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: مشکل اصلی این است که بار اصلی ترافیک کشور که باید بر دوش شبکه ثابت باشد در سال های اخیر به شبکه موبایل منتقل شده است چرا که شبکه ثابت توسعه نیافته است. ارتباطات موبایلی نیز محدود است و اگر ترافیک از حد معینی فراتر رود، کیفیت اینترنت موبایل کاهش می یابد. مشکل اصلی سرعت اینترنت در کشور این است که بار ترافیک بر دوش شبکه موبایل است که برای این پروژه ارائه نشده است.

بار ترافیکی را با فیبر نوری کاهش دهید

زارع پور در خصوص اقدامات دولت برای افزایش سرعت اینترنت و کاهش بار ترافیکی شبکه تلفن همراه افزود: گام اول تامین 20 میلیون فیبر نوری به 80 درصد خانوارهای کشور تا پایان سال 1404 است. این کار در کشورهای دیگر با وسعت جغرافیایی ایران حدود هفت تا هشت سال طول کشید و تا سه سال دیگر این کار را انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: برای تحقق این هدف بسته های حمایتی برای اپراتورها در نظر گرفته ایم. ما باید فیبر را به خانه های مردم ببریم. با سرعت 100 مگابیت در ثانیه و حداکثر 10 برابر سرعت فعلی موجود است.

زارع پور تصریح کرد: آماری که از اپراتورها داریم نشان می دهد که وضعیت اینترنت واقعا بدتر از گذشته نیست، اما باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود. اکنون کیفیت خدمات رو به بهبود است و مقامات جهانی نشان می دهند که سرعت اینترنت در کشور کاهش نیافته، بلکه متناسب با نیاز مردم افزایش یافته است.

وزیر: کیفیت اینترنت کم نشده است

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه کیفیت اینترنت طی یک سال گذشته کاهش نیافته است، افزود: دولت سیزدهم فناوری اطلاعات را یک فرصت می بیند. بزرگراه های جدید – فیبر نوری. زیرساخت های توسعه در همه بخش ها ایجاد یک شبکه ارتباطی پرسرعت و با کیفیت است، هرکسی که قصد خرید فیبر نوری در خانه های مردم را دارد، هرگز سرعت اینترنت را کاهش نخواهد داد. ما بیکار نیستیم و روز به روز کار می کنیم.

وی تاکید کرد: سال گذشته فرکانس 2300 را به همراه اول و ایرانسل واگذار کردیم. برخی اپراتورها تجهیزات لازم برای استفاده از این فرکانس را وارد کرده و یا از تجهیزات بومی استفاده کرده و در فضای فرکانس نصب کرده اند. با توجه به گزارش سرعت شرکت های موبایل، کاملا مشخص است که اپراتور واردکننده و نصب این دستگاه در سه ماه اخیر توانسته سرعت بیشتری را برای کاربران خود فراهم کند.

زارع پور افزود: امسال انتقال فرکانس جدیدی خواهیم داشت و انتظار نداشتیم تا 3 سال دیگر فیبر نوری تحویل داده شود تا کیفیت و سرعت بهتری ارائه شود، البته این طراحی نیز به سرعت در حال حرکت است. ما در زمینه ارتباطات سیار که زندگی مردم به آن بستگی دارد، کارهای زیادی انجام می دهیم. مثلاً امسال فرکانس 3500 را تهیه می کنیم و به اپراتورها می دهیم. اپراتورها باید تجهیزات خود را در این فرکانس نصب کنند. هر جا که این فرکانس های جدید فعال شوند، مشتریان سرعت بسیار بهتری را احساس خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید