ناسا زمان بندی ماموریت آرتمیس 1 را اعلام کرد – ITIRAN


پس از آزمایش موفقیت آمیز Wet Dress Rehearsal موشک بزرگ سیستم پرتاب فضایی (SLS) ناسا، آژانس فضایی اکنون تاریخ احتمالی پرتاب موشک آرتمیس 1 را اعلام کرده است.

جیم فری، مدیر ناسا و عضو گروه تحقیقات سیستم های پیشرفته آژانس فضایی، در مصاحبه ای اعلام کرد که ناسا قصد دارد آرتمیس 1 را در پنجره پرتاب 23 اوت تا 6 سپتامبر به فضا پرتاب کند.

وی ادامه داد که این دوره یکی از اهداف ما است و با توجه به دستاوردها و پیشرفت هایی که در هفته گذشته داشتیم، عاقلانه نیست که روی راه اندازی تمرکز نکنیم.

ناسا اخیرا اعلام کرده است که آرتمیس 1 احتمالا بین 26 جولای و 10 آگوست پس از آزمایش سوخت گیری موفقیت آمیز در سیستم پرتاب فضایی (SLS) به فضا پرتاب خواهد شد. اما اکنون به نظر می رسد که مدیران این شرکت نظر خود را تغییر داده و در مورد پنجره راه اندازی دوم صحبت کرده اند.

قبل از پرتاب، مهندسان ناسا باید مقدمات نهایی را برای سیستم پرتاب فضایی (SLS) انجام دهند، از جمله تعویض اتصالاتی که باعث نشت هیدروژن در آزمایش 20 ژوئن شده است.

از اول ژوئن، ناسا موشک SLS را به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه مرکز فضایی کندی منتقل کرد تا کارکنان بتوانند آن را برای پرتاب اول جولای آماده کنند.

جیم فری در این رابطه گفت: در مرحله بعد، می دانم که کارهای زیادی برای اطمینان از شرایط پرواز باید انجام شود. اگرچه کار استرس کمتری خواهد داشت، اما نمی‌خواهیم خارج از دستور کار عمل کنیم و کارهای احمقانه انجام دهیم.

هنگامی که همه چیز برای پرتاب آماده شد، آرتمیس 1 یک ماژول انسانی را در این سفر به ماه می فرستد تا تأثیرات این سفر را بر بدن انسان مطالعه کند. آرتمیس 2 قرار است در نیمه دوم دهه، قبل از فرود انسان در این سیاره نزدیک به زمین، چهار فضانورد را به مدار ماه بفرستد.

دیدگاهتان را بنویسید