سامسونگ در مورد استفاده از ChatGPT – ITIRAN به کارمندان هشدار می دهد


اخیراً سامسونگ به کارکنان بخش های تولید خود هشدار داده است که هنگام کار با ربات هوش مصنوعی ChatGPT مراقب باشند و اطلاعات حساس شرکت را با این ابزار به اشتراک نگذارند.

چندی پیش، آژانس اطلاعاتی بریتانیا و پلیس اتحادیه اروپا، معروف به یوروپل، از شهروندان خواستند در مورد آنچه که با چت بات چت GPT به اشتراک می گذارند، حساس تر و حساس تر باشند.

حتی OpenAI، شرکت سازنده ChatGPT، به کاربران توصیه کرده است که از به اشتراک گذاشتن هرگونه اطلاعات شخصی یا حساس در مکالمات خود با این ربات خودداری کنند.

آمازون و JPMorgan اخیراً از کارمندان خود خواسته اند که هنگام استفاده از ChatGPT به این هشدارها در مورد اشتراک گذاری اطلاعات حساس توجه کنند.

در همین راستا مهندسان کارخانه های تولید تراشه سامسونگ نیز مانند سایرین شروع به استفاده از این ربات هوش مصنوعی کردند و در 20 روز گذشته در نتیجه کار با ChatGPT سه مورد افشای اطلاعات این شرکت به ثبت رسید.

به همین دلیل سامسونگ از این مهندسان خواسته است که اطلاعات شرکت را با این ربات به اشتراک نگذارند. در یکی از این موارد، یکی از کارمندان شرکت از ChatGPT خواست تا خطاهای موجود در کد منبع یک تراشه نیمه هادی را بررسی کند. اطلاعات حساس و مرتبط با پایگاه داده این شرکت.

مهندس دیگری از این شرکت نیز از ChatGPT خواست تا پس از ساخت کد برنامه، کد را بهبود بخشد تا نقص سخت افزاری را تشخیص دهد. مورد سوم به کارمندی مربوط می شود که متن جلسه را به ChatGPT ارائه کرده و از ابزار خواسته تا آن را خلاصه کند.

اگر استفاده از این ربات هوش مصنوعی توسط مهندسان سامسونگ به همین منوال ادامه یابد، بسیاری از داده ها و اطلاعات حساس و تجاری این شرکت در اختیار OpenAI قرار خواهد گرفت.

به طور مشابه، مدیران سامسونگ در حال بررسی اقداماتی برای محدود کردن و مسدود کردن استفاده از ChatGPT و ارسال اطلاعات حساس شرکت به این ربات هستند. از جمله این اقدامات می توان به محدود کردن حجم سوالات به 1024 بایت اشاره کرد.

گفته می شود در صورت مشاهده استفاده از این ربات هوش مصنوعی و افشای اطلاعات بیشتر این شرکت، ممکن است ChatGPT در این شرکت مسدود و ممنوع شود. برخی منابع خبری نیز از تلاش سامسونگ برای عرضه محصولی برای استفاده داخلی توسط کارمندان خبر دادند که بتواند با ChatGPT رقابت کند.

دیدگاهتان را بنویسید