قطع شدن مسیر ورودی اینترنت در ارمنستان باعث اختلال در اینترنت ایران – ITIRAN شد


آی تی ایران – از ظهر امروز برخی از کاربران و مدیران فنی شرکت های مخابراتی از اختلال در اینترنت بین الملل خبر دادند. بر اساس ادعای این افراد و همچنین اطلاعات نشان داده شده توسط رادار ابراروان، اینترنت از ساعت 12:30 امروز (دوم تیرماه) به شدت قطع شده است. حال پس از گذشت چند ساعت از این اختلال، لحظاتی پیش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با صدور اطلاعیه ای علت قطع شدن اینترنت در ظهر امروز را اعلام کرد و مسیر ورودی اینترنت در ارمنستان را متوقف کرد.

در این مورد، رگولاتوری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که امروز (جمعه) ساعت 12:22 برخی از لینک های اینترنتی بین المللی که از ارمنستان وارد خاک گرجستان می شد، قطع شد.

بر اساس این اطلاعیه، طبق مقررات قبلی، پهنای باند لازم از سایر مسیرهای دسترسی به سرعت و در مدت زمان کوتاهی توسط شرکت ارتباطات زیرساخت تامین شد.

بر اساس این اطلاعیه، میزان پهنای باند بین المللی حداقل دو برابر نیاز کاربران کشور بوده و وضعیت ارتباطات کشور در وضعیت پایداری قرار دارد.

این اطلاعیه در حالی منتشر می شود که ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و کارشناسان فنی همچنان به گزارش اختلالات در اینترنت ادامه می دهند و رادار ابری Arvon وجود اختلالات را از این ساعت تأیید می کند.

این اختلال اواخر هفته گذشته زمانی رخ می دهد که وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت از تلاش شبانه روزی برای افزایش سرعت اینترنت خبر داد. سخنان او مورد اعتراض و انتقاد بسیاری از کارشناسان و کاربران اینترنتی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید