مایکروسافت 10000 شغل را در چند روز آینده کاهش می دهد – ITIRAN


به نظر می رسد که مایکروسافت طی چند روز آینده حدود 10000 شغل را کاهش خواهد داد.

اسکای نیوز گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه مایکروسافت به زودی با 5 درصد از نیروی کار خود خداحافظی خواهد کرد. یعنی حدود 10000 نفر از 221000 سرباز که در سرتاسر دنیا با این شرکت همکاری می کنند.

گفته می شود بخش قابل توجهی از این اخراج ها را کارکنان بخش مهندسی تشکیل می دهند. این تصمیم مایکروسافت پس از آن اتخاذ شد که این شرکت حدود 1000 کارمند، یعنی حدود یک درصد از نیروی کار گروه را در حدود 12 ماه پیش اخراج کرد.مایکروسافت طی چند روز آینده 10000 شغل خود را کاهش خواهد داد

مانند سایر شرکت‌های فعال در این صنعت، مایکروسافت به دلیل افزایش استفاده از خدمات فناوری در طول همه‌گیری، افراد بیشتری را استخدام کرده است. اما اکنون با توجه به کاهش این بیماری همه گیر و کاهش تقاضا برای استفاده از این خدمات، این شرکت تصمیم به اخراج تعدادی از کارکنان خود گرفته است.

شنیده ها حاکی از آن است که این موج اخراج پیش از اعلام گزارش فصلی این شرکت در 24 ژانویه اجرایی خواهد شد. گفته می شود این شرکت در سه ماهه اخیر نتوانسته کار خوبی انجام دهد و شواهد حاکی از کاهش درآمد آن است.

با توجه به اخراج های اخیر در شرکت های بزرگ فناوری، این روزها کار در این مجموعه ها آینده چندان روشن و امیدوارکننده ای ندارد. در ماه‌های اخیر، چندین شرکت از جمله متا، توییتر، لیفت، اچ‌پی و آمازون اخراج کرده‌اند و این روند قرار است در آینده نیز ادامه یابد.

دیدگاهتان را بنویسید