چگونه کیفیت یراق آلات را در مغازه کنترل کنیم؟ – آیتیرون


اطمینان از کیفیت اتصالات خریداری شده بر عهده هر مهندس ناظر است. اهمیت این موضوع با افزایش قیمت روز یراق آلات و احتمال تقلب بیشتر می شود و نبود تجهیزات ویژه در مغازه ها اطمینان از کیفیت یراق آلات تست مخرب و غیر مخرب را با مشکل مواجه می کند. درست است که استفاده از ابزارهای شکستگی و تست عملکرد اتصالات و فراهم بودن شرایط برای آنالیز شیمیایی یراق آلات به شما اطمینان از سطح کیفی اتصالات می دهد، اما عدم وجود آنها نباید باعث ناامیدی شود. زیرا چند نکته و ترفند ساده وجود دارد که می تواند در این زمینه به شما کمک کند. در این مقاله با این نکات و ترفندها آشنا خواهید شد:

1. بازرسی چشمی آرمیچر چیست؟

بازرسی بصری مهمترین قسمت کنترل کیفیت آرمیچر است و اگر نکات و ترفندهای مربوط به این قسمت را مطالعه کنید راه زیادی را پیش خواهید گرفت. اولین و مهمترین قدم در بازرسی چشمی آرمیچر به ظاهر آن توجه می شود. یراق آلاتی که در اختیار شما قرار می گیرد باید عاری از زنگ زدگی و فولاد بوده و به رنگ تیره و مشکی باشد. تمایل آرمیچر به رنگ قهوه ای یا زرد نشان می دهد که برای مدت طولانی در معرض رطوبت بوده و خورده شده است. اگر سطح چنین اتصالاتی را نخوانید، بدانید که زنگ زدگی عمیق است و با سنباده زدن و برس زدن تمیز نشده است.

مرحله دوم، به مخفف نشان داده شده روی محفظه آرمیچر توجه کنید. این علامت باید روی بدنه تمام اتصالات پاره شود. مخفف مجموعه ای از نام سازنده و روش تولید یراق آلات است. به عنوان مثال روی بدنه آرماتور A3 بناب به اختصار ZN CT، ZN در لاتین به معنی ظفر بنابرو و CT به معنی آرمیچر A3 تولید شده به روش thermax می باشد. افزایش قیمت آرمیچر ظفر بناب در ماه های اخیر اهمیت تشخیص اصالت آن را دوچندان کرده است.

برای تطبیق سازنده آرمیچر با فاکتور خرید، باید اختصارات آرمیچر کارخانه های مختلف را بدانید. فهرستی از این نشانه ها را می توان با یک جستجوی ساده در اینترنت پیدا کرد.

مرحله سوم، به صفحه پروفیل آرمیچر دقت کنید. هر بسته یراق آلات باید دارای 2 مشخصات فنی باشد که شامل مواردی مانند نام تجاری سازنده، شماره بسته، نوع یراق آلات، وزن بسته، شماره فیوژن، نشان گواهی کیفیت کارخانه و نشان استاندارد ملی ایران می باشد. گواهی کنترل کیفیت یا آنالیز فنی یراق آلات نیز از جمله مدارکی است که می توانید از فروشنده یا سازنده گارانتی بیشتر بخواهید.

در این برگه نتایج آزمایشات غیر مخرب و غیر مخرب و میزان انطباق یراق آلات با استانداردهای ملی و بین المللی ارائه شده است. این فرم باید دارای بخش های زیر باشد:

  • ویژگی ها در مشخصات فنی آرمیچر آورده شده است
  • خواص مکانیکی آرماتورها مانند استحکام کششی، مقاومت کششی و درصد کشیدگی
  • خواص شیمیایی اتصالات مانند خلوص عناصری مانند کربن، سیلیکون، منگنز، فسفر و نیکل در ساختار آن
  • نتایج آزمون های کششی، سیم پیچی و جوشی آرماتورها

2. چگونه می توان اندازه آرماتور را تعیین کرد؟

تشخیص سایز آرمیچر مهم است زیرا وزن آرمیچر با سایز کوچکتر کمتر است و اگر فروشنده یا سازنده آرمیچر را با سایز کوچکتر ارسال کند وزن و مقدار آرمیچر در هر بسته بسیار کاهش می یابد. . مثلا اگر یک بار میلگرد 20 اینچی بخرید باید حدود 20 تن و 670 میلگرد در آن سایز تهیه کنید. تعویض آرمیچر 18 با سایز 20 و ارسال 670 یعنی بار شما 130 آرمیچر کمتر است. چون یک بار یک آرمیچر 18 باید 830 شاخه آرمیچر داشته باشد.

برای اطمینان از درست بودن اندازه اتصالات ارائه شده می توانید از ابزارهای زیر استفاده کنید:

الگو و اندازه گیری:

نحوه کار این ابزارها تقریباً یکسان است. با این تفاوت که برای هر سایز آرمیچر قالب خاصی وجود دارد و اندازه گیری ابزاری است که در را باز و بسته می کند که با قرار دادن آن در اطراف آرمیچر و بالا و پایین کردن آن می توان اندازه آرمیچر را تخمین زد.

کالیبر:

کولیس احتمالا دقیق ترین ابزار برای اندازه گیری اندازه آرمیچر است. با کمک کولیس می توان قطر اسمی، قطر پایه و قطر خارجی آرمیچر را بررسی کرد. باید آرمیچر را وارد میل کولیس کنید و پس از سفت شدن فک ها، عدد واقعی را از روی گیج و عدد اعشاری را از دهان بخوانید.

کلید کالیبره شده:

کاربرد این ابزار تقریباً شبیه کولیس است با این تفاوت که دقت آن به اندازه کولیس نیست.

3. وزن آرمیچر را در مغازه چگونه محاسبه کنیم؟

یکی از راه های تشخیص واقعیت آرمیچر علاوه بر بحث قیمت ها در مغازه، محاسبه وزن آرمیچر و تنظیم آن با جدول وزن آرمیچر هر بوته می باشد. به عنوان مثال شرکتی مانند فولاد میدل وزن یراق آلات خود را در سایت خود قرار می دهد و شما می توانید با استفاده از آن و اعمال روش های این قسمت، قیمت یراق آلات وسط را در یک شعبه محاسبه کنید و همچنین صحت آن را مشخص کنید.

ساده ترین و سریع ترین راه برای محاسبه وزن هر شاخه بریدن یک قطعه و وزن کردن آن است. اگر وزن نمونه را بر حسب گرم بر طول نمونه بر حسب میلی متر تقسیم کنید، وزن یک متر از آرمیچر مورد نظر گرفته می شود و با ضرب آن در طول شاخه می توانید وزن هر شاخه را محاسبه کنید. . و گروه

در روش دوم باید اندازه آرمیچر را با روش های قسمت قبل بدست آورید و با استفاده از فرمول زیر وزن یک متر را بدست آورید و سپس وزن را با جدول مغازه یا جدول وزن سازنده مطابقت دهید:

162 / امتیاز آرماتور به نیرو 2 = وزن هر متر آرماتور

خرید از یک خرده فروش معتبر ایده شما را در مورد تشخیص واقعی اتصالات آسان تر می کند. به عنوان مثال اگر از سایت معتبری مانند اسرون خرید کنید از کیفیت یراق آلات و اصالت یراق آلات خوشتان می آید زیرا کالاهای ارسالی از انبارهای این سایت توسط واحد کنترل کیفیت به دقت بررسی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید